طرز تهیه سالاد فصل مجلسی و خوشمزه مخصوص تمام فصل ها

طرز تهیه سالاد فصل , سالاد فصل پاییزی و زمستانی , سالاد فصل با رب گوجه , salad fasl , shghn twg

 

یکی از انواع سالادهای پرطرفدار و مجلسی ایرانی است که برای هر فصل از مواد متفاوتی برای تهیه این سالاد استفاده می شود. البته در حال حاضر این سالاد مخلوطی از کاهو ، خیار ، گوجه فرنگی و .. است که به صورت ثابت در همه ماه های سال با همین ترکیب تهیه می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد فصل تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد فصل تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سالاد فصل با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

هویج متوسط۲ عدد
خیار سالادی۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
کلم برگ کوچک۱ عدد
کاهوی متوسط۱ عدد
آبلیمو و سس مایونزبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و روغن زیتونبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد فصل

ابتدا کاهو ها را دانه دانه از مغزشان جدا می کنیم و در قابلمه ای می چینیم و داخل آن آب می گیریم تا ۱۰ دقیقه داخل آب باشند تا اگر خاک یا حشره ای روی آن ها است در بیاید سپس می شوریم و در آبکش قرار می دهیم تا آب آن ها برود

سپس روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم و مجددا داخل آبکش می ریزیم. دو سه برگ روی کلم را نیز جدا می کنیم و باقی آن را آبکش می کنیم و روی تخته به شکل نواری باریک برش می دهیم و به کاهو اضافه می کنیم.

می توانیم از نصف کلم سفید و نصف کلم بنفش استفاده کنیم تا رنگ سالاد جذاب تر بشود. هویج ها را تمیز می کنیم و آبکشی می کنیم و با رنده درشت رنده می کنیم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و کلم،کاهو خرد شده را نیز به آن می افزاییم.

در اینجا می توانیم مواد را در ظرف مورد نظرمان بریزیم و گوجه خیار را که خرد کردیم روی این مواد بچینیم و یا همگی مواد سالاد داخل هم باشند و موادی برای صرفا روی سالاد تدارک نبینیم و داخل ظرف سالاد آماده شده را بریزیم.
گوجه فرنگی ها را می شوییم و به شکل حلقه ای خرد می کنیم و به مواد می افزاییم.خیار را نیز می شوییم و به صورت ورقه ورقه برش می دهیم و به مواد سالاد اضافه می کنیم. در یک کاسه مقداری سس مایونز می ریزیم و به دلخواه زنجبیل ،روغن زیتون ،فلفل سیاه ،نمک،آبلیمو روی آن می ریزیم

و مقدار مواد سس کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.مواد را خوب هم می زنیم تا بخورد یکدیگر بروند.سالاد و سس ما آماده شده،بهتر است روی سالاد سلفون بکشیم و با سس در یخچال قرار دهیم و زمان استفاده از یخچال خارج کنید و این سالاد ساده و بی نظیر رو نوش جان کنید.

همچنین ببینید

سالاد ماکارونیسالاد اندونزیسالاد شیرازیسالاد الویهسالاد سزارسالاد روسی

طرز تهیه سالاد فصل مجلسی و خوشمزه مخصوص تمام فصل ها
4.3 (86.32%) 38 votes