طرز تهیه مارمالاد زرشک خوشمزه و آسان و مجلسی با پودر ژلاتین

طرز تهیه مارمالاد زرشک

 

یکی از انواع مارمالادها است که این بار قرار است با زرشک خوشمزه تهیه شود که برای صبحانه و عصرانه یک مربای خوشمزه و مفید است. زرشک یکی از گیاهان پر مصرف ما ایرانی ها می باشد و در کنار غذاها بیشتر استفاده می شود. ایران حدود ۹۸ درصد زرشک دنیا را تامین می کند. اما زرشک خواص دارویی زیادی دارد که باید اشاره کنیم به درمان گلودرد و سرماخوردگی خفیف زیرا دارای ویتامین C است و برای درمان عفونت ها و بیماری های تنفسی و سینوزیت و گرفتگی بینی بسیار موثر است. اما شما می توانید مارمالاد زرشک را در شیرینی یا دسرهای خود استفاده کنید و یا به همراه نان تازه سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مارمالاد زرشک تازه با پودر ژلاتین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

زرشک تاره۵۰۰ گرم
شکر۳۰۰ الی ۴۰۰ گرم
جوهر لیمو۱ ق چای خوری
گلاب۱/۴ پیمانه
پودر ژلاتین۱/۲ تا ۱ ق چای خوری
آب۱/۴ پیمانه

طرز تهیه مارمالاد زرشک با پودر ژلاتین

مرحله اول: آماده سازی زرشک

برای تهیه این مارمالاد برای اینکه کیفیت خوبی داشته باشد باید از زرشک تازه استفاده کنید اما اگر در دسترس نداشتید ززشک را با ۱/۴ پیمانه آب مخلوط کنید تا خیس بخورد ولی زرشک تازه را از برگ و ساقه آن جدا کنید و خوب بشورید و بگذارید تا خشک شود.

مرحله دوم: جوشاندن زرشک

زرشک را داخل قابلمه ریخته و روی آن شکر بپاشید و بگذارید روی حرارت تا کم کم زرشک و شکر آب انداخته و شروع به قل خوردن کند سپس جوهر لیمو را اضافه کنید و هم بزنید بعد از اینکه زرشک ها نرم شدن باید با کمک گوشتکوب برقی خوب له کنید تا یکدست شود ولی اگر گوشتکوب برقی ندارید با گوشتکوب دستی خوب مواد را بکوبید تا یکدست شود.

مرحله سوم: افزودن ژلاتین

در ادامه زرشک پوره شده را برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دیگر روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاد از قبل ژلاتین را با ۱/۴ پیمانه آب سرد مخلوط کنید تا اسفنجی شود سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا بن ماری شود و یا برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید سپس به مارمالاد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه مارمالاد زرشک

وقتی ژلاتین را اضافه کردید نوبت افزودن گلاب است آن را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا لعاب بیندازد در این حین مدام هم بزنید تا ته نگیرد بعد از گذشت ۱۰ دقیقه از روی حرارت بردارید دقت کنید مارمالاد زرشک بعد از خنک شدن سفت تر نیز می شود داخل شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مارمالاد زرشک با ژلاتین

  1. افزودن گلاب اختیاری می باشد.
  2. اگر دوست دارید مارمالاد زرشک شما خیلی لعاب دار و کشدار شود ۱ ق چای خوری ژلاتین بریزید.
  3. مزه و طعم این مارمالاد زرشک کاملا ملس است و می توانید داخل شیرینی و دسر ها نیز استفاده کنید.
  4. جوهر لیمو مانع شکرک زدن مارمالاد زرشک می شود.
  5. برای اینکه متوجه شوید مارمالاد آماده شده است یا خیر مقدار کمی از مواد در یک ظرف کوچک ریخته و در یخچال گذاشته تا سرد شود اگر غلظت آن بعد از سرد شدن مناسب بود حرارت را خاموش کنید‌.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مارمالاد زرشک خوشمزه و آسان و مجلسی با پودر ژلاتین
5 (100%) 1 votes