طرز تهیه مرغ دارچینی خوش عطر و طعم و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه مرغ دارچینی

 

یکی از انواع روش های پخت مرغ می باشد که همان طور که مشخص است از دارچین برای تهیه آن استفاده می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد زیرا دارچین بوی زهم مرغ را کامل می گیرد و آن را خوش طعم و مزه آن را بی نظیر می کند شما می توانید مرغ دارچینی را به همراه پلو ساده یا زعفرانی یا به عنوان خوراک به همراه نان تازه سرو کنید شما می توانید با تهیه مرغ دارچینی روشی متفاوت برای پخت مرغ داشته باشید و در دستورهای غذایی خود تنوع ایجاد کنید و همچنین شما می توانید از هر قسمت مرغ، ران یا سینه برای تهیه این خوراک خوشمزه استفاده کنید. اگر از طعم و مزه دارچین خوشتان می آید بشدت عاشق این رسپی خواهید شد. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ دارچینی را به شما آموزش دهیم همراه ما باشید.

مواد لازم 

ران یا سینه مرغ۴ تکه
پیاز۲ عدد
سیر۱/۲ بوته
دارچین۲ ق مربا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
روغن مایع۱.۵ ق غذا خوری
نمک، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ دارچینی مجلسی

مرحله اول: جوشاندن مرغ

ابتدا برای گرفتن بوی زهم مرغ باید مرغ ها را خوب بشورید و داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش بیاد سپس مرغ ها را داخل آبجوش انداخته و کف روی آن را مدام بگیرید سپس مرغ ها را آبکش کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

پیازها را خلالی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی تقت دهید تا سبک شود سپس تکه های مرغ را به همراه پیاز تفت داده تا رنگ مرغ ها تغییر کند در ادامه یک بوته سیر را با چاقو از وسط به دو نیم کنید و یک قسمت آن را داخل قابلمه قرار دهید.

مرحله سوم: افزودن دارچین

حالا کمی نمک و زردچوبه و دارچین به مرغ ها اضافه کنید و مقداری آب روی مرغ ها بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم مرغ ها پخته شوند این غذا باید با حرارت کم پخته شود تا خوب جا افتاده و غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه مرغ دارچینی

در ادامه وقتی مرغ غلیظ شد کمی زعفران سابیده شده روی آن بریزید و صبر کنید تا مرغ جا افتاده شود و به دلخواه در انتها کمی آب لیموترش اضافه کنید و نمک آن را اندازه کنید سپس به همراه پلو دلخواه سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت مرغ دارچینی

  1. می توانید کنار مرغ دارچینی کمی سیب زمینی سرخ کرده نیز قرار دهید.
  2. هر چقدر آب این خوراک کمتر باشد و غلیظ تر مرغ خوشمزه تری خواهید داشت.
  3. به دلخواه می توانید مقدار دارچین را کم و زیاد کنید یا از چوب دارچین نیز می توانید استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید ۲ عدد هویج نیز در تهیه این مرغ استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه