طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی پوست کنده خانگی برای تمام فصول

طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی

 

یکی از روش های تهیه و نگهداری از گوجه فرنگی برای تمام فصول می باشد شما به راحتی می توانید کنسرو گوجه فرنگی را در منزل تهیه کنید و مطمئن باشید اگر هوا گیری درست انجام شود برای انواع خورشت ها بکار می رود حتی در مسافرت ها نیز می توانید این کنسرو را به همراه داشته باشید. این کنسرو را می توانید به راحتی بیرون از یخچال و در کابینت نگهداری کنید. از کنسرو گوجه فرنگی برای غذاهایی مثل لازانیا، ماکارانی، استانبولی، لوبیا پلو و … می توانید استفاده کنید. اگر درب کنسرو را باز کردید حتما زود مصرف کنید تا کپک نزند و خراب شود زیرا مواد نگهدارنده ندارد و چه خوب است ما این کنسرو را خود در منزل به طور سالم تهیه کنیم. امروز در پارسی دی کنسرو گوجه فرنگی پوست کنده را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوجه فرنگی گوشتی۳ کیلوگرم
نمک۱ ق چای خوری
برگ ریحان۱۰ عدد
سیر۳ حبه

طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی پوست کنده

مرحله اول: آماده سازی شیشه های کنسرو (استریل کردن)

ابتدا یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مقداری آب بریزید تا به جوش بیاد سپس شیشه ها را به همراه درب آنها داخل قابلمه گذاشته و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بگذارید تا با آب جوش بجوشد سپس از داخل قابلمه بردارید سپس شیشه ها را سر و ته روی یک پارچه تمیز قرار دهید تا خشک شود ولی در شیشه ها را دست نمی زنیم.

مرحله دوم: پوست کندن گوجه فرنگی

داخل قابلمه آب ریخته تا به جوش بیاد گوجه فرنگی ها را بعد از شستن روی سر آنها را با چاقو یک بعلاوه ایجاد کنید سپس داخل آب در حال جوش به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید سپس داخل لگن آب سرد بریزید به همین راحتی و با یک فشار پوستش جدا می شود.

مرحله سوم: تهیه کنسرو گوجه فرنگی

گوجه های پوست کنده را داخل یک کاسه خرد کنید و سیر رنده شده را اضافه کنید و به دلخواه با گوشتکوب برقی مواد را میکس کنید سپس داخل قابلمه ریخته و با حرارت بالا می گذاریم تا پخته شود و آبش کم شود زیاد نباید پخته شود وگرنه تبدیل به رب می شود در انتها نمک را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه کنسرو گوجه فرنگی

بعد از خنک شدن آنها را داخل شیشه های تمیز ریخته و روی شیشه چند برگ ریحان قرار دهید و درب آن را خوب سفت کنید سپس به مدت ۲۴ ساعت به صورت وارونه روی دستمال قرار دهید تا عمل هواگیری انجام شود به همین راحتی کنسرو گوجه فرنگی ما حاضر است و می توانید با آن غذاهای خوشمزه تهیه کنید.

فوت و فن های دستور تهیه کنسرو و پوره گوجه فرنگی خانگی

  1. سیر قابل حذف است و می توانید کمی رزماری نیز اضافه کنید.
  2. افزودن ریحان نیز سلیقه ای می باشد و می توانید حذف کنید.
  3. می توانید پوست گوجه را نکنید و با پوست پوره کنید.
  4. می توانید پوره ها را داخل زیپ کیپ ریخته و در فریزر نگهداری کنید.
  5. هر ۳ کیلو گوجه ۱ ق چای خوری نمک لازم دارد می توانید با این فرمول مقدار را کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید   

طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی پوست کنده خانگی برای تمام فصول
3.4 (67.5%) 8 votes