فوت و فن مربای هویج خانگی خوشرنگ و حرفه ای + نکات مهم تهیه مربای هویج

فوت و فن مربای هویجفوت و فن مربای هویج

 

فوت و فن مربای هویج؛ در این پست می توانید فوت و فن های مهم تهیه مربای هویج را آموزش ببینید و از آن برای تهیه مربای خود استفاده کنید. مربای هویج یکی از مربا های بسیار پرکاربرد است که شما می توانید به راحتی در خانه و در هنه فصل ها به مقدار دلخواه تهیه کنید. مربای هویج به دو صورت خرد شده نگینی یا رنده شده تهیه می شود که این کاملا سلیقه ی می باشد. شما می توانید این مربا را با هویج و گردو یا به صورت خالی تهیه کنید و برای صبحانه و عصرانه میل کنید و یا می توانید از نوع پوره شده آن برای تهیه شیرینی و دسر استفاده کنید. هویج یکی از صیفی جات بسیار مقوی می باشد که منبع خوبی از انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین A و فیبر و پتاسیم می باشد. هویج دارای مزایای بسیار خوبی می باشد و برای کاهش وزن گزینه خوبی می باشد. هویج برای جلوگیزی از سرطان، کاهش بیمارهای قلبی و عروقی، دهان و دندان و حفظ فشار خون گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه فوت و فن مربای هویج بدون شکرک و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

فوت و فن های مهم مربای هویج

  • کف روی مربا بگیرید تا مربا خوش رنگ تر شود.
  • شعله باید کم باشد تا مربا کم کم قوام پیدا کند و شکرک نزند.
  • یاید مربای شما کاملا قوام پیدا کند و بعد از روی حرارت بردارید و برای تست قوام مربا باید کمی از مربا را داخل نعلبکی بریزید و در یخچال قرار دهید و اگر بعد از ۱۵ دقیقه شربت مربا به سختی حرکت کرد یعنی به قوام رسیده است.
  • از هویج های تازه و شیرین استفاده کنید.
  • برای این که مربای خوش طعمی داشته باشید کمی پوست پرتقال رنده کنید و به مواد اضافه کنید.
  • به دلخواه می توانید از هل یا وانیل برای خوش عطر شدن مربا استفاده کنید.
  • حتما از شیشه تمیز و استریل شده برای پر کردن مربا استفاده کنید.

نسبت شکر به هویج ۱.۵ برابر است یعنی اگر ۱ پیمانه هویج رنده شده دارید باید ۱.۵ پیمانه شکر اضافه کنید و اگر کم شیرین دوست دارید باید ۱ پیمانه اضافه کنید.

فوت و فن مربای هویج

ترفتدها و نکات مهم در تهیه مربای هویج

  1. اگر با رعایت نگته گفته شده باز مربای شما شکرک زد باید کمی آب جوش اضافه کنید و بگذارید روی حرارت تا کمی جوش بیاید و کم کم غلیظ شود.
  2. دلیل کپک زدن مربای هویج رقیق بودن آن می باشد، اگر شب تا صبح مربا بیرون موند و خنک شد ولی باز رقیق بود باید کمی بجوشانید.
  3. به دلخواه می توانید ابتدا هویج را کمی بجوشانید و بعد از نرم شدن رنده کنید.
  4. اگر مربای هویج شما خیلی سفت شد باز باید کمی آب جوش اضافه کنید.
  5. درب قابلمه در حین پخت باید نیمه باز باشد.
  6. دقت کنید بعد از پخت و زمان سرد شدن غلظت مربا بیشتر می شود و پس زیاد مربا را سفت برندارید.
  7. کل زمان پخت ۲ ساعت است.
  8. از ظرف شیشه ای تمیز و خشک استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
22
دیدگاه