طرز تهیه کوکی خرمایی ساده و مقوی با شیر عسلی در فر

طرز تهیه کوکی خرمایی

 

یکی از انواع کوکی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است ولی در عین حال مقوی است زیرا از خرما برای تهیه آن استفاده شده است. کوکی ها یکی از شیرینی های خوشمزه برای پذیرایی و مهمانی می باشد که به صورت مسطح تهیه می شود و می توانید آن را قالب بزنید یا با مهر روی آن شکل زده و یا به صورت ساده و بدون قالب مهر آن را تهیه کنید. بیشتر کوکی ها به همراه مغزهای مختلف تهیه می شوند گاه به صورتی شکلاتی با مغز گردو یا به صورت ساده تهیه می شوند شما می توانید کوکی خرمایی را داخل فر یا و بدون فر نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی خرمایی با شیر عسلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کره۱۰۰ گرم و ۱ ق غذا خوری
آرد۲ پیمانه
شیر عسلی۶ ق غذا خوری
روغن مایع۵ ق غذا خوری
خرما۲۵۰ گرم
بیکنیگ پودر۱/۲ ق چای خوری
پودر هل۱/۲ ق چای خوری
پودر دارچین۱ ق چای خوری
گلاب۲ ق غذا خوری

طرز تهیه کوکی خرمایی با فر

مرحله اول: آماده سازی خرما

ابتدا هسته خرما ها را جدا کنید و داخل یک ظرف ریخته و گلاب را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا خرما ها کمی نرم شوند سپس با پشت قاشق یا چنگال خوب خرما را له کنید سپس هل و دارچین را اضافه کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد خمیر

برای تهیه خمیر باید کره را به همراه شیرعسلی و روغن داخل یک کاسه بریزید شما می توانید برای تهیه خمیر از غذاساز استفاده کنید تا دست کمتر گرمای خمیر را احساس کند سپس آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر کوکی

حالا مخلوط آرد را کم کم به مواد اضافه کنید تا یک خمیر منسجم بدست بیاد حتما آرد را کم کم بریزید شاید به تمام آن نیاز نشود چون جنس آردها با هم متفاوت هستند این خمیر نیازی به استراحت ندارد پس از خمیر به اندازه چونه های ۳۰ گرمی بردارید و در دست گرد کنید.

مرحله چهارم: پخت کوکی خرمایی

مواد میانی را مانند گلوله های ۱۰ گرمی درست کنید و در دست گرد کنید حالا خمیر را کف دست پهن کرده و از مواد خرمایی داخل آن قرار دهید و آن را بسته و خمیر را جمع کنید حالا خمیرها را داخل سینی کاغذ روغنی انداخته قرار دهید و روی آن را به دلخواه مهر بزنید و یا با ماسوره شکل زده و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه در دمای ۱۷۰ قرار دهید تا پخته شود بعد از خنک شدن از روی کاغذ جدا کنید و روی آن پودر قند الک کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکی خرمایی

  1. اگر فن شما کانوکشن ندارد در انتها گریل را روشن کنید تا روی کوکی ها طلایی شود.
  2. خیلی زیاد کوکی ها را داخل فر نگه ندارید زیرا خشک می شود همین قدر که زیر کوکی ها طلایی شود کافی می باشد.
  3. برای فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه