طرز تهیه ترشی آلبالو ملس با سرکه سفید و آلبالو تازه به روش ساده

ترشی آلبالو

 

یکی از جذاب ترین ترشی ها می باشد که شما می توانید در فصل تابستان و بهار آن را تهیه کنید و در زمستان به همراه غذاهای خود میل کنید. ترشی آلبالو طعم بسیار دلچسبی دارد مخصوصا برای افرادی که عاشق این میوه هستند. شما برای تهیه ترشی آلبالو فرق ندارد از سرکه قرمز یا سفید استفاده می کنید فقط در نظر داشته باشید سرکه سفید تیزتر می باشد و سرکه قرمز کمی ملایم تر است،شما با توجه به ذائقه خودتون نوع سرکه را انتخاب کنید. اما نباید از خواص این ترشی نیز غافل شد این میوه خوشمزه فشار و قند را کاهش می دهد و برای افراد با بیماری قلبی نیز بسیار مفید است یکی از بهترین میوه ها برای آرامش اعصاب می باشد و همچنین آلبالو در خود ویتامین های زیادی از جمله آهن، کلسیم، سدیم و منیزیم جا داده است شما می توانید این ترشی را با آلبالو تازه یا خشک شده نیز تهیه کنید ولی طعم آن با آلبالو تازه بهتر می باشد. امروز در پارسی دی ترشی آلبالو ملس و خوشمزه با سرکه سفید و آلبالو تازه را به روش ساده به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آلبالو تازه۱ کیلو گرم
نمک۱ ق غذاخوری
شکر۱ ق غذاخوری
سرکهبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی آلبالو ملس

مرحله اول : آماده سازی آلبالو

دم آلبالو را بکنید و بگذارید داخل لگن آب و چندین بار آبش را تعویض کنید این کار را ادامه دهید تا خوب شسته شود سپس داخل آبکش قرار داده تا آب اضافی آن خارج شود وقتی کمی آبش خارج شد یک دستمال نمگیر پهن کرده و آلبالو ها را روی دستمال ریخته تا خشک خشک شوند.

مرحله دوم : تهیه سرکه و آب نمک

سرکه و نمک و شکر را با هم مخلوط می کنیم و درون قابلمه ریخته و بمدت ۲ الی ۳ دقیقه می گذاریم تا جوش بخورد قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود.

مرحله سوم : تهیه ترشی آلبالو

شیشه های مورد نظر را خوب شسته و خشک کنید سپس آلبالو خشک را داخل ظرف ریخته و روی آن سرکه خنک را بریزید و درب ظرف رو خوب محکم کنید و داخل یخچال قرار دهید بعد از یک هفته قابل خوردن است به همین راحتی ترشی ما آماده شده شما می توانید کنار دورچین غذاهای خود نیز از این ترشی استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترشی آلبالو 

  1. می توانید برای طعم بهتر از نصف ق پودر گشنیز و چند برگ نعنا در لا به لای آلبالو استفاده کنید.
  2. بعد از گذشت یک هفته ترشی را چک کنید اگر میزان نمک آن کم بود کمی نمک اضافه کنید و مجدد داخل یخچال بمدت یه هفته دیگر قرار دهید تا جا بیفتد.
  3. ترشی آلبالو تا ۲ سال داخل یخچال ماندگاری دارد.
  4. می توانید از آلبالو پیوندی نیز استفاده کنید.
  5. اگر میخواهید ترشی تند و تیز داشته باشید فقط سرکه بریزید اگر طعم متعادل دوست دارید می توانید نصف آب جوشیده و نصف سرکه بریزید.
  6. بدلیل ناخالصی در سرکه های موجود در بازار آن را بجوشانید سپس استفاده کنید.
  7. در بعضی رسپی ها مقداری فلفل تند نیز به ترشی آلبالو اضافه شده که اگر ذائقه تندی دارید می توانید ۵ عدد فلفل سبز تند به دستور اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه