طرز تهیه حلوا سه آرد مجلسی و خوشمزه با طعم زعفرانی + نکات مهم

دستور پخت حلوا سه آرد

طرز تهیه حلوا سه آرد

 

حلوا سه آرد یکی از انوا حلوا ها می باشد که با سه آرد تهیه می شود و بسیار مجلسی و خوشمزه است و می توانید برای ماه مبارک رمضان یا مراسمات مذهبی و ماه محرم و صفر به راحتی این حلوا را تهیه کنید. این حلوا بافت بسیار نرمی دارد و هرچقدر که شما بیشتر آرد را تفت دهید رنگ حلوا شما تیره تر می شود. شما می توانید این حلوا را با کمک ماسوره های مختلف تزیین کنید و یا با کمک قاشق یا چنگال طرح های ساده ای روی آن ایجاد کنید و یا از مهر های مخصوص تزیین حلوا استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا سه آرد خوشمزه و مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا سه آرد مجلسی

  • شکر ۲.۵ پیمانه
  • آب ۲ پیمانه
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • آرد برنج ۳/۴ پیمانه
  • آرد نخودچی ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • کره ۱/۴ پیمانه
  • روغن جامد ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه حلوا سه آرد خوشمزه و ساده

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا شربت را تهیه کنید و بعد شروع به تفت دادن آرد ها کنید. برای این کار آب و شکر را باهم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر ذوب شود و بعد گلاب و زعفران را اضافه کنید و هم بزنید وقتی شروع به قل زدن کردن از روی حرارت بردارید. نیازی نیست شربت غلیظ شود.

مرحله دوم: تفت دادن آرد ها

ابتدا آرد سفید را الک کنید و داخل یک تابه بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم خوب تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود ولی زیاد نباید تغییر رنگ دهد وقتی بوی خوش آرد بلند شد آن را از تابه خارج و الک کنید و مجدد به تابه برگردانید و بعد آرد برنج را اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه تفت دهید و در انتها آرد نخودچی را باید اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن روغن

بعد در ادامه باید روغن جامد و کره را اضافه کنید و هم بزنید و بعد روغن مایع را به تدریج اضافه کنید تا حلوا زیاد چرب نشود. مواد را کمی تفت دهید تا آرد ها را داخل روغن و کره خوب سرخ شوند. در ادامه باید شربت تهیه شده را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا سه آرد

شربت تهیه شده را طی سه مرحله به آرامی بریزید. در این مرحله دقت کنید باید سریع مواد را هم بزنید و مراقب باشید حلوا نپاشید و باعث سوختگی دست نشود. سپس مداوم هم بزنید تا زمانی که حلوا جمع شود و بعد تابه را تکات دهید تا به اصطلاح حلوا گهواره شود. سپس داخل دیس کشیده و به همراه مهر یا کاتر یا ماسوره تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلوا سه آرد خوشمزه و ساده

  1. آرد نخودچی را زیاد تفت ندهید وگرنه می سوزد.
  2. می توانید فقط از ۱ پیمانه روغن مایه استفاده کنید.
  3. شربت را باید در سه مرحله بریزید و زمانی که شربت را اضافه می کنید حلوا شل می شود و این کاملا طبیعی است.
  4. وقتی حلوا به صورت بقچه در آمد یعنی حلوا خودش گرفته و آماده است.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه