طرز تهیه خوراک عدس و اسفناج هندی ساده و لذیذ با خامه

طرز تهیه خوراک عدس و اسفناج

 

یکی از خوراک های بسیار خوشمزه و ساده است که با عدس و اسفناج است و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای شام یا نهار می توانید این خوراک مقوی را تهیه کنید اما این خوراک خوشمزه و پر ادویه که برای کشور هند است در کنار نان و خامه سرو می شود و مانند دیگر غذاهای هندی ادویه دار و خوش طعم است اما اسفناج یک سبزی همه فن حریف است و برای بدن بسیار مفید است زیرا حاوی آهن است و عدس نیز حاوی آهن است پس این خوراک خوشمزه برای رفع کم خونی بسیار مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک عدس و اسفناج با خامه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پیاز۱ عدد
سیر۱ عدد
عدس۲ پیمانه
اسفناج خرد شده۴ پیمانه
زردچوبه۱ ق چای خوری
زیره پودر شده۱/۲ ق چای خوری
دانه گشنیز۱ ق چای خوری
ادویه کاری۱ ق چای خوری
نمک، فلفل قرمزمقدار لازم
خامهمقدار لازم

طرز تهیه خوراک عدس و اسفناج با خامه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا عدس را پاک کنید و بشورید تا به مدت ۲ ساعت خیس بخورد و نفخ آن گرفته شود سپس اسفناج را پاک کنید و بشورید و بعد از خشک شدن سبزی آنها را ساطوری خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه با مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود سپس سیر پوره شده را نیز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و بعد زردچوبه و زیره و پودر گشنیز و کاری و کمی فلفل قرمز را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی ادویه ها آزاد شود.

مرحله سوم: پخت عدس

در ادامه عدس را آبکش کنید و به مواد بالا اضافه کنید و کمی تفت دهید و دو لیوان آب جوش روی مواد بریزید و ابتدا شعله را زیاد کنید تا به جوش بیاد سپس حرارت را کم کنید و بگذارید با حرارت کم عدس ها پخته شوند.

مرحله چهارم: پخت خوراک عدس و اسفناج

در ادامه اسفناج خرد شده و نمک را به مواد اضافه کنید حرارت را کم کنید تا خوراک جا افتاده شود در انتها مزه ها را بالانس کنید و بعد از پخت عدس و غلیظ شدن خوراک آن را داخل کاسه سرو ریخته و به همراه خامه تزئین و با نان تازه میل کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت خوراک عدس و اسفناج

  1.  اگر شنبلیه خشک در دسترس دارید اضافه کنید زیرا عطر و بوی فوق العاده ای به این غذا می دهد.
  2. این خوراک عدس و اسفناج در واقع با کرم نارگیل سرو می شود که از خامه بجای آن استفاده شده است.
  3. میزان تندی این خوراک بسته به ذائقه خودتان دارد و قابل تنظیم است.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه