طرز تهیه نان دو رنگ ساده و شکلاتی برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه نان دو رنگ

 

یکی از انواع نان ها می باشد که به صورت دو رنگ شکلاتی و ساده تهیه می شود و مانند کیک زبرا می باشد و طعم و مزه بسیار خوبی دارد شما می توانید برای میان وعده یا برای صبحانه و عصرانه این نان خوشمزه را تهیه کنید. اما شما می توانید به شکل های مختلف این نان را تهیه کنید می توانید به صورت گل چانه کنید و کنار هم داخل قالب لوف قرار دهید یا روی هم قرار دهید و رول کنید همه این ها به سلیقه شما بستگی دارد این نان را می توانید داخل فر یا روی گاز و داخل قابلمه یا سولاردم و توستر تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان دو رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شیر ولرم۱/۲ پیمانه
خمیر مایه فوری۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
کره۳۰ گرم
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
شکر۶۰ گرم به همراه ۱ ق چای خوری
آرد۲۵۰ الی ۳۰۰ گرم
نمک۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه نان صبحانه دو رنگ ساده و شکلاتی

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

ابتدا شیر را کمی گرم کنید دقت کنید دمای شیر باید ۴۵ درجه باشد و زمانی که انگشت را داخلش بزنید نسوزد ولی گرما را حس کند سپس ۱ ق غ خوری شکر را به همراه خمیرمایه اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا خمیرمایه عمل بیاد و کف کند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

تخم مرغ را داخل کاسه ریخته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس کره نرم شده را به همراه مابقی شکر و نمک اضافه کنید و هم بزنید سپس خمیرمایه عمل آمده را بریزید سپس شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر چسبنده باشد و چون میزان جذب آردها متفاوت است پس باید به تدریج آرد اضافه کنید و یکباره آرد گفته شده را اضافه نکنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

همان طور که خمیر چسبنده است به دو قسمت تقسیم کنید به یک قسمت پودر کاکائو به قسمت دیگر آرد بزنید و حالا خمیرها را جداگانه روی سطحی خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود حالا خمیر ها را به شکل توپ دربیاورید و داخل کاسه های جداگانه قرار دهید و روی کاسه را پوشانده و برای ۱ ساعت در محیط گرم قرار داده تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله چهارم: پخت نان دو رنگ

پف هر دو خمیر را بگیرید و مقداری از هر خمیر را برداشته و به صورت نواری به آن شکل دهید و حالا نوار ها را به دور هم ببافید و رول کنید یا مانند گیسو بافت آنها را بافت بزنید و یا به صورت ساده گرد کنید و در کنار هم داخل یک قالب قرار دهید سپس روی خمیرهای شکل داده شده را بپوشانید و برای ۳۰ دقیقه مجدد استراحت دهید سپس به دلخواه آن ها را با زرده رومال کنید و مغز دلخواه بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود بعد از پخت روی آن نایلون کشیده و دستمال بیندازید و برای ۵ دقیقه بگذارید تا بماند سپس سرو کنید این کار باعث نرم شدن نان می شود.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان دو رنگ برای صبحانه و عصرانه

  1. شما می توانید هر نوع مغز دلخواهی را در بین نان ها قرار دهید.
  2. می توانید به صورت چانه های کوچک کنار هم قرار دهید و داخل قالب بگذارید.
  3. برای توستر یا فر برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم شود.
  4. بیش از اندازه آرد نزنید تا نان خشک و بی کیفیت نشود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه