طرز تهیه دسر شیر عسلی سه رنگ یخچالی ساده و مجلسی

طرز تهیه دسر شیر عسلی

 

یکی از انواع دسرها می باشد که همان طور که مشخص است از شیر عسلی برای تهیه آن استفاده می شود و برای مهمانی و به خصوص شب یلدا برای تنوع در دسرها بسیار مناسب است شما می توانید این دسر را به صورت تک رنگ فقط تهیه کنید و داخل قالب ریخته و یا می توانید سه رنگ استفاده کنید تا ظاهر جذاب تری داشته باشد اما شیرعسلی یا شیر تغلیظ شده که از دیگر نام های آن می باشد در واقع همان شیر گاو می باشد که آب اضافی آن گرفته شده و با شکر مخلوط می شود و تبدیل به یک کنسرو شیرین و غلیظ درمی آید و به دلیل اینکه این شیر دیرتر خراب می شود و کنسرو شده در قرن ۱۹ بسیار پر طرفدار شد که مخترع آن گیل بردن در سال ۱۸۵۶ مبتدع این روش بود که طی سالیان تغییر کرد و به شکل امروزی درآمد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر شیر عسلی سه رنگ یخچالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر۳ پیمانه
شیر عسلی۱ قوطی
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری
نسکافه فوری۱ ق غذا خوری
آب۱ پیمانه
پودر ژلاتین۳ ق غذا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه دسر شیر عسلی

مرحله اول: جوشاندن شیر

ابتدا شیر را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید تا گرم شود ولی بجوش نیاد همین که گرم شد از روی حرارت بردارید و ۱ قوطی شیرعسلی را باز کنید و به همراه وانیل داخل قابلمه ریخته و با همزن دستی خوب هم بزنید تا شیرعسلی مخلوط و یکدست شود.

مرحله دوم: تهیه ژلاتین

ژلاتین را روی آب ریخته تا اسفنجی شود سپس روی حرارت بخار آب قرار دهید تا بن ماری و ذرات ژلاتین حل شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید سپس مخلوط ژلاتین را کنار گذاشته تا خنک شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک کاسه خامه را بریزید و کمی از مواد شیر داخلش ریخته و هم بزنید تا خامه یکدست شود سپس کل خامه را به قابلمه شیر اضافه کنید و هم بزنید و بعد ژلاتین خنک شده و شفاف را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر شیر عسلی سه رنگ

حالا سه کاسه بردارید و داخل یکی پودر کاکائو و یکی نسکافه بریزید مواد را بین سه کاسه تقسیم کنید تا سه رنگ دسر شیرعسلی داشته باشید موادی که با پودر کاکائو است را خوب هم بزنید تا گلوله های کاکائو کامل باز شوند و مواد نسکافه ای را نیز همین طور و کاسه آخر که ساده می باشد حالا قالب را کمی چرب کنید و به ترتیب یک لایه بریزید و نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا نیم بند شود سپس لایه بعدی را به همین ترتیب تکرار کنید تا مواد تمام شود و در انتها برای ۵ ساعت قالب را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه دسر شیر عسلی

  1. از هر نوع قالبی می توانید برای تهیه این دسر استفاده کنید ولی قالب های پلاستیکی با کمی چرب کردن راحت خارج می شوند.
  2. می توانید مواد را فقط به صورت ساده و کاکائویی تهیه کنید.
  3. شیرعسلی را می توانید از سوپر مارکت یا لوازم قنادی ها تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه