طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ و رب انار ساده و لذیذ مرحله به مرحله

طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ

 

یکی از پلوهای سنتی ما ایرانی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و با سبزی پر خاصیت اسفناج تهیه می شود و برای مهمانی و تنوع غذایی بسیار مناسب است همان طور که از نام غذا پیداست برای تهیه این پلو از مرغ استفاده می شود شما می توانید به دو روش مرغ را به همراه این پلو میل کنید بدین صورت که از سینه بدون استخوان استفاده کنید و خرد کنید که خیلی سریع یک پلو خوشمزه خواهید داشت یا مرغ را سرخ کنید و بگذارید پخته شود سپس بعد از دم کشیدن اسفناج پلو آن را کنارش سرو کنید و از خواص خوب اسفناج بهرمند شوید خواصی همچون کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع کم خونی، کاهش وزن و همچنین سلامت استخوان. امروز در پارسی دی طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ و رب انار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۳ پیمانه
سینه مرغ بدون استخوان۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
اسفناج۵۰۰ گرم
رب انار۱ ق غذا خوری
زعفران دم شدهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ و رب انار

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را به همراه کمی نمک خیس کنید و اسفناج ها را پاک کنید سپس به اندازه دلخواه خرد کنید و بدون افزودن روغن داخل تابه تفت دهید تا نرم شود سپس از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس سیر را پوره کنید و کمی تفت داده در ادامه سینه مرغ بدون استخوان را که مکعبی خرد کردید اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت مرغ

مرغ را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه تفت دهید تا مرغ ها سرخ شود کمی زعفران هم اضافه کنید تا مرغ ها خوش رنگ شوند در ادامه اسفناج را نیز اضافه کنید و رب انار را با کمی آب رقیق کنید و بیفزاید و بگذارید تا سس غلیظ و مرغ ها نرم شوند.

مرحله چهارم: پخت اسفناج پلو با مرغ

برنج را روی حرارت قرار دهید تا کم کم شروع به جوشیدن کند کف روی برنج را بگیرید و آبکش کنید کف قابلمه کمی روغن ریخته و ته دیگ دلخواه را قرار دهید و یک لایه برنج بریزید و مقداری از مواد اسفناج و مرغ و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد و برنج تمام شود سپس اسفناج پلو با مرغ را برای ۳۵ دقیقه دم بگذارید و در انتها روی پلو کمی کره و زعفران بریزید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت اسفناج پلو با مرغ

  1. افزودن سیر دلخواه و قابل حذف است.
  2. می توانید از کمی شوید خشک نیز در تهیه اسفناج پلو با مرغ استفاده کنید.
  3. در صورت نیاز کمی کره و آب روی برنج بریزید.
  4. برنج را کمی دون تر بردارید تا پلو شفته نشود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه