طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی ساده و خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه سالاد بادمجان

 

یکی از انواع سالادها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و به صورت های مختلف تهیه می شود در بعضی روش ها بادمجان ها کباب می شوند و له و یا گریل می شوند و با سبزیجات دیگر مخلوط می شوند شما می توانید این سالاد خوشمزه را برای مهمانی یا شام رژیمی خود تهیه کنید اگر به طعم و مزه بادمجان علاقه دارید عاشق این سالاد خواهید شد. اما برای سس این سالاد شما می توانید از سس های آماده با طعم های دلخواه استفاده کنید و یا از سس خوشمزه که به شما یاد خواهیم داد استفاده کنید. دقت کنید از بادمجان های کشیده و با پوستی براق استفاده کنید تا تخم کمتری داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی با سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

بادمجان۴ عدد
گوجه گیلاسی۱۰ عدد
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه رنگی۱ عدد
پیازچه۲ ساقه
خیار۲ عدد
سس کچاپ۳/۴ پیمانه
سس انار۳/۴ پیمانه
لیموترش تازه۱ عدد
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی با سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را سرخ یا گریل یا کبابی کنید که هر سه را به شما یاد خواهیم داد بادمجان ها را ابتدا بشورید و به صورت نگینی یا مکعبی خرد کنید نیازی نیست پوست بادمجان را بگیرید برای سرخ کردن بادمجان ها قبل از شروع داخل مخلوط نمک و آب قرار دهید سپس آبکشی کرده و سرخ کنید و روی دستمال روغنی قرار دهید و یا روی شعله گاز کباب کنید و پوست سوخته را جدا و به اندازه دلخواه خرد کنید و یا برش بزنید و داخل سینی فر که کمی چرب شده بریزید و بگذارید تا طلایی شود شما می توانید بنا به سلیقه خود از هر روش دلخواه استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

در ادامه پیاز ها را پوست بگیرید و گریل کنید سپس فلفل دلمه را خرد کنید و گریل کرده و داخل یک کاسه بزرگ بریزید پیازچه را به صورت نگینی ریز خرد کنید و خیارها را با پوست یا بدون پوست خرد کنید و در انتها گوجه گیلاسی را خرد کنید.

مرحله سوم: تهیه سس

داخل یک کاسه سس کچاب و سس انار و آب لیموترش تازه و ادویه و نمک را بریزید و هم بزنید تا سس بدست بیاد دقت کنید سس انار با رب انار متفاوت است و می توانید در منزل تهیه کنید و یا به صورت آماده خریداری کنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد بادمجان

بادمجان ها را داخل کاسه ریخته و همه مواد را هم بزنید تا یکدست شود سپس سس تهیه شده را روی سالاد ریخته و هم بزنید و روی کاسه را پوشانده و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم بروند سپس میل کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه سالاد بادمجان

  1.  در تهیه این سالاد می توانید سبزیجات دلخواه را اضافه کنید و یا گریل شده بریزید.
  2. می توانید از کمی روغن زیتون و پنیر پارمزان در انتها استفاده کنید.
  3. اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید یک سیر پوره شده یا گریل شده نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه