طرز تهیه خوراک مغز گوساله خوشمزه و مجلسی با سیب زمینی

طرز تهیه خوراک مغز

 

یکی از انواع خوراک ها می باشد که با مغز گوسفند نیز تهیه می شود و یک خوراک بسیار پر انرژی و سالم است و می توانید برای انواع وعده های غذایی بخصوص کودکان نیز تهیه کنید زیرا بسیار پر فایده است و کلسترول بسیار بالایی دارد که گفته می شود هر تکه آن ۸ برابر یک تخم مرغ کلسترول دارد پس اگر چربی و یا کلسترول خون دارید در مصرف آن احتیاط کنید و به همراه آب لیموترش استفاده کنید و برای نوجوانان در حال رشد در سنین پایین چند بار در سال بسیار مقوی می باشد و حتما از آبغوره یا آب نارنج تازه استفاده کنید تا جذب چربی را کاهش دهد همچنین بهتر است خوراک مغز را در وعده نهار تهیه کنید تا در طول روز هضم شود. امروز در پارسی دی خوراک مغز گوساله با سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

مغز گوساله۱ عدد بزرگ
پیاز۳ عدد
سیر۲ حبه
رب۱ ق غذا خوری
سیب زمینی۳ عدد
سرکه سفید۲ ق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک مغز گوساله مجلسی با سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی مغز گوساله

ابتدا مغز گوساله را داخل یک کاسه آب و سرکه بریزید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید در این مخلوط باشد تا بوی زهم آن گرفته شود سپس به آرامی رگه های آن را بگیرید و پوست اضافی آن را جدا کنید و داخل آبکش قرار دهید و با آب سرد خوب بشورید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید سپس داخل کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی و سبک شود سپس سیر را نیز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی سیر بلند شود در ادامه کمی آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا به جوش بیاد.

مرحله سوم: پخت مغز

وقتی آب به جوش آمد مغز را داخل قابلمه قرار دهید و آب باید به طوری باشد که روی مغز را بگیرید سپس برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا مغز پخته شود در این حین کف روی آن را جمع کنید و بیرون بریزید و بگذارید با حرارت کم پخته شود.

مرحله چهارم: تفت دادن مغز و رب

در ادامه مغز پخته شده را از آب خارج کنید و با چاقو به تکه های درشت تر خرد کنید سپس ۲ پیاز باقی مانده را خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید سپس رب و فلفل و دارچین اضافه کنید و کمی تفت داده تا بوی خامی رب گرفته شود سپس مغز را اضافه کنید و با کمی زعفران مواد را تفت دهید تا یکدست شود.

مرحله پنجم: تهیه خوراک مغز

در حین تفت دادن مغز گوساله مراقب باشید تا آن را له نکنید و به آرامی آن را سرخ کنید در همین حین سیب زمینی ها را پوست بگیرید و خرد کنید و آنها را سرخ کرده و در انتها با مغز تفت خورده سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک مغز خوشمزه

  1. می توانید این خوراک را با نان و یا نان باگت به صورت ساندویچی میل کنید.
  2. می توانید سیب زمینی ها را در انتها به مخلوط مغز اضافه کنید و یا در کنار آن به همراه خیارشور سرو کنید.
  3. به دلخواه از پوره گوجه نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه