طرز تهیه رشته پلو با واویشکا خیلی راحت و خوشمزه برای شام و نهار

طرز تهیه رشته پلو با واویشکا

 

پلو ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید این بار از ترکیب واویشکا با رشته پلو یک غذای خوشمزه و ساده تهیه کنید. اگر به دنبال یک غذای ساده ولی در عین حال ساده می گردید این رسپی را دنبال کنید زیرا طعم و مزه خوبی دارد و خیلی سریع تهیه می شود و شما می توانید برای نهار یا شام خود سرو کنید. واویشکا یک نوع خوراک گیلانی است که می توانید با نان یا پلو سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رشته پلو با واویشکا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۳ پیمانه
نمکبه مقدار لازم
رشته پلویی۱۰۰ گرم
کره یا روغن۱ ق غ
زعفران دمکرده۲ قاشق سوپ خوری
پیاز نگینی ریز خرد شده۱ عدد
سیر۲ حبه
گوشت چرخکرده۲۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ عدد
روغن برای سرخ کردنبه میزان لازم
نمک،فلفل،زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه رشته پلو با واویشکا

مرحله اول: پخت برنح

در قابلمه‌ی مناسب برنج را شسته و با میزان آب و نمکی که برای پخت کته نیاز دارد، یک ساعت خیس کرده و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب برنج به جوش آید و کف روی برنج را گرفته و رشته‌ ها خرد شده  را افزوده و نیمی از کره را افزوده و وقتی آب برنج کشیده شد،برنج را دم بگذارید و یک قاشق زعفران روی برنج بریزید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید داخل کمی روغن تفت تا سرخ و طلایی شود و بعد سیب زمینی ها را از تابه خارج کنید و پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به تابه اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه رشته پلو با واویشکا

گوشت‌ چرخ کرده را افزوده و تفت داده تا تغییر رنگ دهد و سیر رنده شده را افزوده و تفت داده و نمک و فلفل و زردچوبه را افزوده و رب را اضافه کرده و تفت داده و زعفران افزوده و نصف استکان آب اضافه می‌کنیم و حرارت را کم می‌کنیم تا تنگاب شود و سیب زمینی را افزوده و از روی حرارت بردارید. وقتی پلو دم کشید باید آن را داخل دیس بکشید از واویشکا تهیه شده روی آن بریزید و به همراه سالاد یا ترشی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رشته پلو با واویشکا

  1. می توانید بجای رب از گوجه فرنگی پوره شده نیز استفاده کنید و مواد را تفت دهید تا رنگ گوجه فرنگی خوشرنگ شود.
  2. می توانید این مواد را بین رشته پلو بریزید یا در انتها روی آن بریزید.
  3. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید می توانید از کمی پودر سیر استفاده کنید.
  4. برای خوشمزه تر شدن می توانید از کمی روغن کرمانشاهی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه