طرز تهیه کوکو پنیری با کدو فوری و خوشمزه برای شام و نهار

دستور پخت کوکو پنیری 

طرز تهیه کوکو پنیری

 

کوکو پنیری یکی از کوکو های بسیار خوشمزه است که بدون گوشت می باشد و با صیفی جات و سبزیجات تهیه می شود. شما می توانید این غذای خوشمزه را برای شام یا نهار تهیه کنید. کوکو پنیری با پنیر ورقه ای تهیه می شود ولی می توانید از پنیر رنده شده نیز استفاده کنید. این کوکو خوشمزه و فوری را می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید و با نان تازه سرو کنید. شما می توانید مواد کوکو را داخل قالب های طرح دار ریخته و یا می توانید کل مواد را داخل تابه ریخته و بعد از پخت برش بزنید و با خیارشور و گوجه سرو کنید. کوکو پنیری فاقد گوشت است و کسانی که گیاه خوار هستند ولی تخم مرغ مرغ مصرف می کنند گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو پنیری با کدو و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو پنیری با کدو بدون گوشت

  • کدو ۴ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • جعفری تازه ۱  ق غذا خوری
  • شوید خشک یا تازه ۱ ق غذا خوری
  • آرد ۳ ق غذ اخوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو پنیری خوشمزه بدون گوشت با سبزیجات

طرز تهیه کوکو پنیری خوشمزه بدون گوشت با سبزیجات

ابتدا کدو ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و داخل صافی قرار دهید و حسابی فشار دهید تا آب کدو ها خارج شود. کمی جعفری را پاک کنید و بشورید و بعد از خشک شدن جعفری را ساطوری ریز کنید. هویج را نیز رنده کنید و آب هویج را بگیرید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. سپس داخل یک کاسه بزرگ کدو و هویج و جعفری و شوید و پیاز را اضافه کنید و هم بزنید، سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکو پنیری با کدو

در ادامه همه ادویه ها را اضافه کنید و برای اینکه کوکو ها وا نروند باید از کمی آرد سفید یا پودر سوخاری استفاده کنید و مواد را خوب هم بزنید. مایه کوکو پنیری حاضر شده است. حالا باید داخل یک تابه کمی روغن بریزید و بگذارید تا کاملا داغ شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو پنیری

از مواد کوکو برداشته و در دست به آن حالت دهید و داخل تابه قرار دهید و یا می توانید از انواع قالب های طرح دار استفاده کنید. پنیر ورقه ای را برش بزنید و روی کوکو قرار دهید و با کمک قاشق کمی فشار دهید تا به داخل کوکو برود. سپس طرح دیگر کوکو را نیز سرخ کنید و داخل روغن گیر قرار دهید و به نان تازه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو پنیری خوشمزه و فوری

  1. اگر دوست دارید بیشتر کش بیاد باید دو لایه پنیر قرار دهید و روی پنیر را خوب با مواد کوکو کاور کنید.
  2. پیاز بهتر است نگینی خرد شده و رنده نکنید.
  3. می توانید کوکو پنیری را در فر نیز تهیه کنید تا رژیمی تر شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه