طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان لذیذ و خوش طعم برای شام و نهار

دستور پخت ساندویچ مرغ و بادمجان

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

 

ساندویچ مرغ و بادمجان یکی از ساندویچ های بسیار خوشمزه می باشد که با مرغ گریل شده تهیه می شود و شما می توانید مرغ را داخل تابه یا ساندویچ ساز گریل کنید و به دلخواه داخل ساندویچ پنیر ورقه ای قرار دهید. اگر به طعم و مزه بادمجان علاقه دارید می توانید این ساندویچ خوشمزه را برای شام یا نهار تهیه کنید و به دلخواه از نان باگت یا نان همبرگر برای سرو این ساندویچ استفاده کنید. مواد میانی این ساندویچ دلخواه است و می توانید از گوجه و کاهو و پیاز حلقه ای به دلخواه استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • بادمجان ۳ عدد
  • گوجه ۲ عدد
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • سیر ۳ حبه
  • سس چیلی ۱ ق غذا خوری
  • سس مایونز ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پولبیبر، پاپریکا، پودر پیاز به مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان لذیذ و خوشمزه با مرغ گریل شده

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

ابتدا باید مرغ را مزه دار کنید. برای این کار سینه مرغ را با کمک چاقو برش بزنید و بدون استخوان کنید و داخل نایلون قرار دهید و کمی با بیفتک بکوبید تا نازک شود. سپس داخل یک کاسه قرار دهید و سیر ها را پوست بگیرید و حلقه ی خرد کنید و به همراه روغن زیتون و ادویه ها خوب مزه دار کنید و نیم ساعت تا ۱ ساعت زمان دهید.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

وقتی مرغ ها در حال استراحت هستند بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ی یا طولی برش بزنید و داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و بعد بشورید و خشک کنید و داخل تابه سرخ کنید.

مرحله سوم: تهیه مرغ گریل

مرغ را از مواد مرینت جدا کنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و مرغ ها را داخل تابه سرخ کنید، می توانید از تابه معمولی یا گریل استفاده کنید و مرغ ها را هر ۲ دقیقه برگردانید تا خوب پخته شود ولی آبدار بماند تا ساندویچ خشکی نداشته باشید.

مرحله چهارم: تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان

گوجه فرنگی ها را بشورید به صورت حلقه ی خرد کنید و داخل تابه سرخ کنید، پیاز را نیز پوست بگیرید و یک تفت دهید تا کمی نرم شود. داخل نان باگت یا همبرگر سس چیلی و مایونز بزنید و مرغ گریل شده و بادمجان و گوجه و پیاز را روی هم قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان لذیذ و خوشمزه با گوجه و پیاز

  1. می توانید مرغ را با مواد و ادویه مرینت دلخواه مزه دار کنید.
  2. می توانید بجای روغن زیتون از روغن مایع استفاده کنید.
  3. مرغ ها هرچقدر در مواد مرینت بیشتر بماند خوشمزه تر می شود.
  4. می توانید به بادمجان ها کمی ماست بزنید تا روغن کمتری جذب کند.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه