طرز تهیه کاپ کیک ماربل (زبرا) شیک و خوشمزه با فر و بدون فر

دستور پخت کاپ کیک ماربل

طزر تهیه کاپ کیک ماربل

 

کاپ کیک ماربل  یکی از انواع کاپ کیک ها می باشد که می توانید کاپ کیک زبرا نیز به آن گفت زیرا مایه کیک همانند کیک زبرا به دو قسمت ساده و کاکائویی تقسیم می شود و به صورت قاشقی داخل کپسول ها ریخته می شود. شما می توانید این کاپ کیک را داخل فر و در قالب مافین تهیه کنید و یا می توانید بدون فر و در لیوان تهیه کنید، که هر دو روش را به شما یاد خواهیم داد. اگر دوست دارید یک کاپ کیک متفاوت را تست کنید این رسپی را دنبال کنید. شما می توانید در انتها بدون نیاز به تزئین خاصی این کاپ کیک ها را سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاپ کیک ماربل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک ماربل

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شیر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • آرد سفید ۲.۵ پیمانه سر خالی
  • شکر ۱ پیمانه سر پر
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کاپ کیک ماربل جادویی با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس با کمک لیوان فرانسوی یا پیمانه آشپزی آن را اندازه بگیرید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود. کسپول های کاغذیی را داخل قالب مافین قرار دهید و برای پخت بدون فر نیز لیوان ها را آمادده کنید و با روغن جامد چرب کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا مخلوط کرمی رنگ شود. حداقل برای ۵ دقیقه باید تخم مرغ را بزنید. سپس روغن مایع را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید و بعد شیر را افزوده و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک ماربل

در ادامه مخلوط آرد و بیکینگ پودر را طی سه مرحله به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید. حالا مایه کیک را داخل دو کاسه جداگانه به صورت مساوی بریزید و به یک کاسه پودر کاکائو را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. به کاسه ای دیگر نیازی به افزودن آرد نیست.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک ماربل با فر و بدون فر

حالا با قاشق از مواد ساده کف قالب یا لیوان ریخته و بعد کاکائویی را بریزید و همین طور ادامه دهید تا ۲/۳ قالب پر شود. در انتها با سیخ چوبی مواد را طرح بزنید. در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید و برای پخت بدون فر نیز باید داخل قابلمه کمی آبجوش ریخته و لیوان ها را داخل قابلمه قرار دهید به طوری که تا نیمه داخل آب باشند. درب قابلمه را بسته و برای ۳۵ دقیقه بگذارید تا پخته شوند. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کاپ کیک ماربل

  1. بهتر است برای پخت بدون فر بعد از پخت ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد درب قابلمه را بردارید.
  2. می توانید از کپسول های مقوایی استفاده کنید تا نیازی به قالب مافین نداشته باشید.
  3. برای فر های برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه