طرز تهیه دسر تاتلی زبرا یلدایی خیلی ساده و راحت با آب انار و نشاسته

دستور تهیه دسر تاتلی زبرا

دسر تاتلی زبرا

 

دسر تاتلی زبرا یکی از دسر های بسیار ساده و خوشمزه می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این دسر خوشمزه و راحت با نشاسته و آب انار تهیه می شود و دیگر نیازی به ژلاتین ندارید. شما می توانید این دسر خوشمزه را داخل یک کاسه پیرکس بریزید و همانند عکس به صورت قالبی در بیاورید و یا می توانید مواد را داخل قالب های مختلف ریخته و به صورت قالبی آماده کنید. در تهیه این دسر از آب انار استفاده شده است که بهتر است از آب انار را به صورت طبیعی داخل این دسر بریزید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر تاتلی زبرا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر تاتلی زبرا (قسمت قرمز)

  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • آب انار ۲ پیمانه
  • نشاسته درت ۱.۵ ق غذا خوری
  • آرد گندم ۱ ق غذا خوری

مواد لازم برای قسمت سفید

  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • شیر ۲ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۱.۵ ق غذا خوری
  • آرد گندم ۱ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه دسر تاتلی زبرا یلدایی خوشمزه و راحت بدون قالب و ژلاتین

مرحله اول: تهیه رنگ قرمز

ابتدا باید کمی آب انار تازه با دست بگیرید، برای این کار انار ها را از وسط به دو نیم کنید و با کمک آبمیوه گیر دستی آب گیری کنید، سپس آب انار را به همراه شکر و نشاسته ذرت و آرد گندم داخل یک قابلمه بریزید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا خوب مخلوط و آرد و نشاسته باز شود و بعد روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا مواد غلیظ شود.

مرحله دوم: تهیه رنگ سفید

در ادامه باید شکر و شکر و آرد گندم و نشاسته ذرت را باهم داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا مواد به خوبی باهم مخلوط شوند و در انتها وانیل را اضافه کنید، سپس روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا مواد مانند فرنی غلیظ شود و وقتی به این مرحله رسید از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه دسر تاتلی زبرا

کاسه های یک اندازه پیرکس یا چینی را با روغن چرب کنید و یک ملاقه از محلبی قرمز تهیه شده بریزید در مرکزش از رنگ سفید و بریزید و همین طور رنگ قرمز و سفید را در مرکز هم بریزید همانند تهیه کیک زبرا سپس همه کاسه ها را داخل یخچال به مدت ۷ ساعت قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد دور تا دور ظرف را آزاد کنید و داخل دیس مورد نظر برگردانید و روی آن پودر نارگیل ریخته و با دانه انار یا خلال پسته تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر تاتلی زبرا برای شب یلدا

  1. اگر می خواهید قسمت قرمز رنگ جلوه بیشتری داشته باشد کمی رنگ ژله ای خوراکی اضافه کنید.
  2. اگر می خواهید این ژله را در رنگ های مختلف استفاده کنید، میزان مواد سفید را بیشتر تهیه کنید و با رنگ خوراکی رنگ کنید و یا از رنگ های طبیعی مانند لبو و اسفناج استفاده کنید.
  3. می توانید این دسر را در هر قالبی که دوست دارید تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
11
دیدگاه