طرز تهیه کیک زبرا در قالب میان تهی خیلی خوشمزه و نرم با پف زیاد

کیک زبرا در قالب میان تهی

 

کیک زبرا در قالب میان تهی یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه یک کیک برای مهمانی ها می باشد که طعم بی نظیری دارد. شما می توانید کیک زبرا را داخل قالب های میان تهی یا طرح دار بریزید و خیلی شیک و ساده آن را با انواع سس ها شکلاتی سرو کنید. کیک زبرا جزء دسته کیک های دو رنگ می باشد که در رنگ کاکائویی و وانیلی است و به صورت لایه ای روی هم ریخته می شود. اگر قالب میان تهی ندارید ولی دوست دارید این کیک را داخل قالب تهیه کنید باید داخل یک قالب ساده گرد یک لیوان وسط آن قرار دهید و کیک را داخل آن بریزید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک زبرا در قالب میان تهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک زبرا در قالب میان تهی

تخم مرغ ۳ عدد
شکر۱.۵ پیمانه
آرد۲.۵ پیمانه +۱ ق غذا خوری
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری
روغن۱ پیمانه سر خالی
شیر یا آب۱ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق مربا خوری
وانیل۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک زبرا در قالب میان تهی شیک و ساده با آب

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس مواد را به کمک یک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما بین هم زدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود، در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا مواد مخلوط شوند.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

شیر یا آب را نیز اضافه کنید و در این مرحله مواد کمی شل و کف دار می شود که با افزودن آرد این شل بودن جبران می شود. آرد را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و در یک جهت با لیسک فولد کنید تا پف مواد گرفته نشود. حالا باید مواد را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و یه یک کاسه آرد و به یک کاسه پودر کاکائو اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت کیک زبرا در قالب میان تهی

در ادامه قالب میان تهی مورد نظر را باید چرب کنید و بعد یک لایه نازک رنگ سفید و بعد کاکائویی روی آن بریزید و همین طور لایه لایه بریزید تا مواد تمام شود و به دلخواه با خلال دندان کمی طرح بزنید و در فر از قبل گرم شده به مدت  ۴۰ الی ۶۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک زبرا در قالب میان تهی

  1. این مواد برای یک قالب میان تهی به قطر ۲۲ یا ۲۳ مناسب است.
  2. برای پخت در فر برقی باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. در انتها می توانید گریل را روشن کنید تا سطح کیک طلایی شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه