طرز تهیه کاپ کیک کدو حلوایی مجلسی و آسان با گردو و دارچین

طرز تهیه کاپ کیک کدو حلوایی

 

یکی از انواع کاپ کیک ها می باشد که می توانید در فصل پاییز و زمستان همزمان با رسیدن کدو حلوایی یا کدو تنبل تهیه کنید و همچنین گزینه مناسبی برای شب یلدا می باشد و شما می توانید به دلخواه آن را با خامه قنادی و یا به صورت ساده تزئین کنید و برای مهمانی و تولد تهیه کنید. کدو حلوایی بافت شیرینی دارد و کالری بسیار کمی دارد کدو حلوایی غنی ترین ریز مغذی ها را دارد که اولین بار در سال ۱۹۴۲ میلادی کریستف کلمب در سفرنامه خود کاشت کدو را گزارش کرده بود و سال ها بعد اپینوزا کشت آن را ثبت کرد. کدو حلوایی برای کسانی که در رژیم غذایی هستند بسیار مناسب است همچنین برای کسانی که فشار خون دارند نیز مناسب است ولی برای بیماران کلیوی توصیه نمی شود. امروز در پارسی دی کاپ کیک کدو حلوایی با گردو و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید۱.۵ پیمانه یا ۱۹۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شکر۳/۴ پیمانه معادل ۱۸۰ گرم
پودر کدو حلوایی۳/۴ پیمانه معادل ۱۸۰ گرم
ماست۱ ق غذا خوری
روغن مایع۱/۲ پیمانه معادل ۱۰۰ گرم
گردو خرد شده۱/۲ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری
نمک۱ پینچ
بیکینگ پودر۱.۵ ق چای خوری
جوز هندی و دارچین۱/۲ ق چای خوری از هر کدام

طرز تهیه کاپ کیک کدو حلوایی با گردو و دارچین

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را روشن کنید تا گرم شود سپس در ادامه آرد و نمک و بیکینگ پودر و جوز هندی و دارچین را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس در ادامه قالب مافین را کپسول کاغذی بی اندازید.

مرحله دوم: پخت کدو حلوایی

مقداری کدو حلوایی را خرد کنید و داخل قابلمه با مقداری آب بگذارید تا پخته شود سپس پوست آن را جدا کنید و کدو حلوایی را پوره کنید می توانید از غذاساز یا گوشتکوب برقی استفاده کنید. برای پخت کدو حلوایی می توانید از بخارپز نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را داخل کاسه بشکنید و به آن وانیل اضافه کنید سپس شکر را اضافه کنید و با همزن برقی با سرعت تند چند دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ کرمی و حجیم شود و بعد در ادامه روغن مایع و ماست را به ترتیب اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه مایه کاپ کیک

در ادامه پوره کدو حلوایی را اضافه کنید و هم بزنید سپس مخلوط آرد را روی مواد الک کنید و به قسمت آخر گردوی نیم کوب شده را اضافه کنید و با لیسک مواد را فولد کنید تا یکدست شود سپس کسپول های مافین را کمی بیشتر از نصف با کمک قاشق یا اسکوپ پر کنید.

مرحله پنجم: پخت کاپ کیک کدو تنبل

حالا سینی کاپ کیک را داخل فر گازی در پنجره وسط قرار دهید و برای ۳۵ دقیقه بگذارید تا کاپ کیک پف کند و در انتها اگر فر شما کانوکشن ندارد گریل را روشن کنید تا روی کاپ کیک نیز طلایی شود سپس بعد از خنک شدن از داخل قالب خارج کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کاپ کیک کدو حلوایی

  1.  برای فر برقی ۱۶۵ درجه و حدود ۲۵ دقیقه و در سولاردم در دمای ۱۶۰ درجه حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان برای پخت لازم است.
  2. بعد از ۳۰ دقیقه با خلال دندان از مرکز کاپ کیک آن را تست کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  3. افزودن گردو دل بخواهی است و قابل حذف است.
  4. بعد از پخت در ظرف دربسته باشد تا خشک و سفت نشود.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه