طرز تهیه کیک ماربل وانیلی شکلاتی خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک ماربل

 

کیک مرمرین که از رگه های شکلاتی و وانیلی تهیه شده است و می توانید به دلخواه داخل قالب لوف یا قالب میان تهی تهیه کنید اما اولین دستور کیک ماربل در سال ۱۸۶۶ در کتابی به نام کتاب آشپزی مالیندا راسل نوشته شد و به شهرت رسید اما بزرگترین ثبت جهانی کیک ماربل برای سریال کمدی الیور ساخته شد که به اندازه ۶۰۰ فوت معادل ۶۵ متر مربع بود ولی گینس آن را قبول نکرد و در نهایت رکورد بررگترین کیک به عربستان به بتی کراکر به طول ۱۶۰ فوت معادل ۱۵ متر مربع اعطا شده است. امروز در پارسی دی کیک ماربل را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کره۲۲۵ گرم
آرد شیرینی پزی۲۲۵ گرم
تخم مرغ۴ عدد
پودر قند۲۲۵ گرم
شیر۳ ق غذا خوری
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
نمک۱ پنس
وانیل۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک ماربل

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. تمام مواد اولیه را ۱ ساعت قبل از شروع کار داخل محیط آشپزخانه قرار داده تا هم دمای محیط شود. قالب مورد نظر را به قطر ۲۰ سانت کمی چرب کرده و کنار بگذارید. آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و الک کنید.

مرحله دوم : هم زدن کره

کره نرم شده را با پودر قند را داخل کاسه همزن ریخته و بمدت ۳ دقیقه خوب هم بزنید تا یکدست شود حتما در حین هم زدن با کمک لیسک دور گیری کنید تا تمام کره هم بخورد.

مرحله سوم : افزودن تخم مرغ

تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و به همراه دانه آخر وانیل را افزوده و با اضافه کردن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید سپس شیر را افزوده و هم بزنید سپس مخلوط آرد را طی سه مرحله اضافه کنید و هم بزنید در حد مخلوط مخلوط شدن کافی می باشد.

مرحله چهارم : تهیه کیک ماربل

مواد کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید به یک قسمت مقداری کمی وانیل اضافه کنید و با لیسک هم بزنید و قسمت دیگر پودر کاکائو را اضافه کنید و هم بزنید تا قهوه ای رنگ شود.

مرحله پنجم : پخت کیک ماربل

قالب کیک را آماده کنید می توانید مواد را همزمان به کیک یک نفر دیگر بریزید و با سیخ چوبی روش رگه ایجاد کنید و یا می توانید با ملاقه نصف از مواد وانیلی و نصف شکلاتی ریخته و با سیخ چوبی روش طرح بزنید سپس قالب را ۳ بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود سپس داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ الی ۵۵ دقیقه قرار دهید سپس از قالب خارج کنید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک ماربل

  1. می توانید به جای شیر از ماست استفاده کنید.
  2. می توانید به جای پودر کاکائو از شکلات ذوب شده استفاده کنید.
  3. می توانید کیک ماربل را داخل قالب کاپ کیک به صورت تک نفره سرو کنید.
  4. با توجه به فرهای مختلف کیک را بعد از گذشت ۴۰ دقیقه با کمک خلال دندان چک کنید.
  5. برای تزئین می توانید مقداری شکلات را ذوب کنید و روی کیک ماربل بریزید.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه