طرز تهیه جوجه کباب پرتقالی ساده و خوشمزه با قارچ و نشاسته ذرت

طرز تهیه جوجه کباب با سس پرتقال

 

یکی از روش های تهیه جوجه کباب است که با یک سس خوشمزه که از پرتقال است مزه دار می شود و طعم و مزه جدید و بسیار خوبی دارد و می تواند گزینه خوبی برای یک غذای پیک نیک و برای مهمانی ها باشد شما می توانید این جوجه کباب را مزه دار کنید و بعد داخل فر و یا روی زغال و یا حتی روی تابه آن را کباب کنید و به همراه پلو میل کنید. جوجه کباب با سس پرتقالی را می توانید برای نهار یا شام تهیه کنید شما به سلیقه خود می توانید از مرغ تکه شده با استخوان و یا سینه بدون استخوان برای تهیه جوجه استفاده کنید حتما در فصل پرتقال این جوجه کباب را تهیه کنید. امروز در پارسی دی جوجه کباب پرتقالی با قارچ و نشاسته ذرت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
آب پرتقال۱.۵ پیمانه
نشاسته ذرت۲ ق مربا خوری
کنجد۲ ق غذا خوری
کره و کمی روغنبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب با سس پرتقال و قارچ

مرحله اول: مزه دار کردن مرغ

ابتدا باید مرغ را مزه دار کنید برای شروع سینه مرغ را اگر دوست دارید با استخوان و یا به دلخواه فیله برش بزنید و به اندازه دلخواه دربیاورید سپس داخل کاسه ریخته و به آن نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و کمی زردچوبه بزنید و روی کاسه را پوشانده و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم: تفت دادن

برای اینکه این غذا را بتوانید به راحتی در منزل روی گاز تهیه کنید و دیگر نیازی به زغال و فر نداشته باشید این روش را دنبال کنید در ادامه پیاز دستور را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و داخل یک تابه وک کمی کره ریخته و پیاز ها را تفت دهید تا سبک شود.

مرحله سوم: افزودن مرغ

در ادامه مرغ های مزه دار شده را به پیاز اضافه کنید و هم بزنید تا مرغ ها کم کم تغییر رنگ دهد و سرخ شوند در ادامه قارچ اسلایس شده را به همراه کنجد به مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه جوجه با سس پرتقال

در ادامه آب پرتقال طبیعی را که خودتان گرفتید داخل کاسه ریخته و به آن نشاسته ذرت و کمی نمک بریزید و هم بزنید سپس به مخلوط مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم به صورت یک سس غلیظ در بیاد و بعد با کته سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت جوجه کباب پرتقالی

  1. شما می توانید این جوجه کباب را به صورت خورشتی و آبدار سرو کنید و یا می توانید بگذارید تا آب سس کاملا غلیظ شود سپس سرو کنید.
  2. شما می توانید برای کباب کردن بر روی زغال همه مواد را داخل کاسه ریخته و بگذارید مزه دار شود سپس به سیخ بزنید.
  3. نشاسته ذرت باعث غلیظ شدن سس می شود.
  4. افزودن قارچ سلیقه ای و قابل حذف است.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه