طرز تهیه جوجه کباب با سس نارنج آسان با طعمی فوق العاده به روش رستورانی

طرز تهیه جوجه کباب با سس نارنج

 

یکی از روش های مرینت کردن مرغ و جوجه می باشد که همان طور که از نام این غذا پیداست از آب نارنج یا رب نارنج می توانید برای مزه دار کردن این غذا استفاده کنید. طعم و مزه این غذا فوق العاده خوشمزه می باشد و به واسطه داشتن نارنج طعمی جدید و فوق العاده ای به شما می دهد که می توانید برای تنوع غذایی این روش مرینت کردن جوجه را استفاده کنید. شما می توانید این مرغ را از شب قبل تهیه کنید و در فر یا روی زغال و یا حتی یا روی تابه نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه جوجه کباب با سس نارنج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

مرغ کامل خرد شده۱ عدد
آب پیاز۲ عدد
سس فلفل تند۱ ق چای خوری
آب نارنج تازه۴ ق غذا خوری
سیر۲ حبه
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
روغن مایع۴ ق غذا خوری
زیره۱/۲ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب با سس نارنج به سبک رستورانی

مرحله اول: آماده سازی

ایتدا یک مرغ کامل را به صورت جوجه خرد کنید. بهتر است در خرد کردن دقت کنید زیرا اندازه باید یکدست باشند تا خوب پخته و مغز پخت شوند و نباید اندازه کوچک و بزرگ باشند. پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و حالا باید به کمک یک صافی آب پیاز را بگیرید و تقال پیاز باقی مانده را دور بریزید.

مرحله دوم: مرینت کردن مرغ با نارنج

داخل یک کاسه بزرگ آب پیاز را به همراه نارنج و ادویه ها و سیر پوره شده و سس فلفل و ادویه ها و روغن بریزید و خوب مخلوط کنید. مرغ های خرد شده را اضافه کنید و مرغ های خرد شده را اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست همه مرغ ها مزه دار شوند. روی کاسه را پوشانده و برای ۲۴ ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: پخت جوجه کباب با سس نارنج به صورت کبابی

زغال را با کمک ژل آتش زنه آماده کنید و صبر کنید تا داغ شود. جوجه های مزه دار شده را می توانید روی توری فلزی یا روی سیخ بزنید و روی منقل قرار دهید و کمی باد بزنید و مداوم بچرخانید تا خوب برشته و طلایی شود.

مرحله چهارم: پخت جوجه کباب با سس نارنج در فر و تابه

در ادامه جوجه را به سیخ چوبی یا فلزی کوچک بزنید و در سینی فر چرب شده قرار دهید و به مدت ۲۵ دقیقه بگذارید تا جوجه ها در دمای ۱۸۰ درجه پخته و برشته شوند. برای پخت در تابه نیز می توانید از تابه معمولی یا گریل استفاده کنید و جوجه را سرخ کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت جوجه کباب با آب نارنج و سس تند

  1. می توانید از رب نارنج استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید مقدار زعفران را کم و زیاد کنید.
  3. می توانید در فر های برقی و توستر نیز این کباب را تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه