طرز تهیه جوجه کباب با سیخ چوبی در ماهیتابه با مرینت عالی و درجه یک

طرز تهیه جوجه کباب با سیخ چوبی

 

جوجه کباب ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید در مزه های مختلف این کباب ناب ایرانی را تهیه کنید. اما این سس مرینت یا همون سسی که قرار است جوجه ها را در آن قرار دهید و مزه دار کنید عربی می باشد و فوق العاده راحت است و شما می توانید به مقدار زیاد برای مناسبت های مختلف و پیک نیک های خود تهیه کنید و روی زغال تهیه کنید ولی این بار قرار است در خانه و روی یک تابه چدنی یک جوجه کباب لذیذ و آسان به شما یاد دهیک که همراه یک برنج کته ناب ایرانی لذیذ تر می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه جوجه کباب با سیخ چوبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

همچنین ببینید: طرز تهیه جوجه ترشی

 

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد
سیر۱ بوته
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
روغن زیتون یا مایعبه مقدار لازم
نعنا خشک۱ ق غذا خوری
نمک، آویشن۱ ق چای خوری
کرهبه مقدار دلخواه

 

همچنین ببینید: طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی

 

طرز تهیه جوجه کباب با سیخ چوبی در ماهیتابه

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید تا مغز پخت تر شود و بعد روی تخته آشپزی قرار دهید و در اندازه دلخواه خرد کنید. می توانید از ترکیب ران و سینه به صورت جوجه ای خرد شده استفاده کنید.

مرحله دوم: تهیه سس مرینت

برای تهیه سس مرینت یا همون سسی که قرار است جوجه ها را مزه دار کنیم سیر را پوست بگیرید و ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و بعد رب و نمک و آویشن و نعنا را اضافه کنید و برای چند ثانیه تفت دهید تا یکدست شود و بعد از روی شعله بردارید تا خنک شود.

مرحله سوم: مزه دار کردن مرغ

در ادامه مرغ های خرد شده را داخل یک کاسه بریزید و سس تهیه شده و سرد شده را اضافه کنید و حسابی مرغ ها را ماساژ دهید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا حسابی مزه ها به خورد هم برود.

مرحله چهارم: پخت جوجه کباب با سیخ چوبی

در ادامه سیخ های چوبی را که از قبل داخل آب خیس کردید خشک کنید و جوجه ها را سیخ بزنید و یک تابه گریل یا تفلون را با روغن چرب کنید و داخل تابه قرار دهید و نیازی نیست درب تابه را قرار دهید و با شعله متوسط بگذارید تا مرغ ها پخته شود و در حین پخت کنار دست خود یک کره ذوب شده داشته باشید و روی سطح جوجه ها بزنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه جوجه کباب لاری

 

فوت و فن های دستور پخت جوجه کباب با سیخ چوبی در تابه

  1. این جوجه کباب اصلا طعم سیر در آن قالب نیست ولی اگر سیر دوست ندارید می توانید مقدار سیر را کم کنید و پیاز خام خرد شده به مواد مرینت اضافه کنید.
  2. می توانید جوجه ها را هم در تابه و هم زغال تهیه کنید.
  3. حرارت را بالا نبرید وگرنه جوجه ها خشک می شوند.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه جوجه کباب یونانی

از
1
دیدگاه