طرز تهیه جوجه فسنجونی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه جوجه فسنجونی

 

جوجه ترش یکی از غذاهای خوشمزه گیلانی و مازندارنی است که بسیار لذیذ است. اگر از طعم جوجه خسته شدید ما به شما جوجه فسنجونی را پیشنهاد می دهیم این غذا به دلیل داشتن ادویه ها و سبزیجات معطر طعمش را از دیگر غذاها متمایز می کند. شما می توانید با سیخ چوبی این غذا را در فر یا هواپز یا سولاردم تهیه کنید. برای تهیه این غذا از سینه مرغ بدون استخوان استفاده کنید و همراه با برنج کته میل کنید. رنگ سیاه این غذا بدلیل سوختگی و یا پختن بیش از حد نیست بلکه بخاطر وجود رب انار و گردو می باشد. امروز در پارسی دی جوجه فسنجونی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

مرغ مکعبی شده۷۰۰ گرم
رب انار۳ ق غذا خوری
گردو۶ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
برنج۳ پیمانه
سبزیجات معطر (نعنا،چوچاق)به مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه اکبر جوجه خانگی خوشمزه به سبک رستورانی مازندران

طرز تهیه جوجه فسنجونی

مرحله اول : مرینت کردن جوجه فسنجونی

مرغ ها را به تکه های مربعی برش بزنید. پیاز را خلالی خرد کنید. داخل کاسه ای سبزیجات معطر را بریزید (اگر خالواش نیز در دسترس داشتید کمی اضافه کنید) پیاز ها را به همراه گردو و رب انار و مرغ ها اضافه کنید هم بزنید و درب ظرف را بگذارید و برای ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب مزه به خرد مرغ برود (سعی کنید شب درست کنید تا زمان بیشتری در مواد مزه دار شود).

مرحله دوم : کباب کردن جوجه ها

سیخ های چوبی را از چند ساعت قبل داخل آب خیس کنید و مرغ های مزه دار شده را به سیخ بکشید حتما پیاز ها را از مرغ ها جدا کنید تا در حین سرخ شدن نسوزد. داخل تابه ای کره را ریخته تا داغ شود کمی روغن هم بریزید تا کره نسوزد جوجه فسنجونی را داخل تابه بگذارید و با شعله ملایم سرخ کنید و مدام جوجه را بچرخانید تا کاملا مغز پخت شوند. می توانید چند گوجه را داخل تابه یا روی گاز کباب کنید. همچنین می توانید جوجه ها را به سیخ بزنید و روی زغال کباب کنید و اگر سولاردم در منزل دارید جوجه ها را روی سیخ های سولار بزنید و دکمه پرشین کوک برنامه جوجه را انتخاب کنید و وزن تقریبی را زده و زمان دهید. در حین پخت چک کنید تا بیش از حد پخته نشود وگرنه سفت می شود.

مرحله آخر

برنج را از چند ساعت قبل با کمی نمک خیس کنید روی حرارت گذاشته آبکش کرده کف قابلمه زعفران ریخته و برنج را ریخته دم بگذارید در کنار جوجه فسنجونی و سالاد میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت جوجه فسنجونی

  1. از سیخ های فلزی برای سرخ کردن می توانید استفاده کنید.
  2. از سبزیجات خشک می توانید برای مزه دار کردن مرغ استفاده کنید.
  3. اگر سبزی محلی را نداشتید کمی گشنیز و جعفری بریزید.
  4. به دلخواه می توانید پودر سیر یا سیر رنده شده به مواد مرینیت اضافه کنید.
  5. سیخ های چوبی را به این دلیل خیس می کنیم تا در حین سرخ شدن جوجه ها نسوزد.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه