طرز تهیه جوجه کباب با طعم گشنیز و خردل لذیذ و خوشمزه به روش رستورانی

دستور پخت جوجه کباب با طعم گشنیز

طرز تهیه جوجه کباب با گشنیز

 

جوجه کباب با طعم گشنیز یکی از روش های طعم دار کردن جوجه می باشد که شما می توانید به راحتی در منزل برای مهمانی طعم های مختلفی از جوجه را امتحان کنید و دیگر سراغ طعم های همیشگی و تکراری نروید. این جوجه که به دلیل داشتن گشنیز و خردل طعمی فوق العاده دارد و می توانید از شب قبل آن را مزه دار کنید و در یخچال قرار دهید. این کار باعث می شود مزه ها به خورد هم برود و جوجه طعم فوق العاده ای به خورد بگیرد. در تهیه این جوجه کباب از سس تای استفاده شده که اگر در دستر نبود می توانید حذف کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه جوجه کباب با طعم گشنیر و خردل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب با طعم گشنیز

  • سینه یا ران ۵۰۰ گرم
  • گشنیز خرد شده ۲ ق غذا خوری
  • سس خردل ۱ ق غذا خوری
  • عسل ۱ ق غذا خوری
  • آب لیمو ۲ ق غذا خوری
  • سس تای ۱ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۱ ق غذا خوری
  • پیاز ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب با طعم گشنیز و سس خردل

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سینه یا ران مرغ را به صورت جوجه ای خرد کنید. شما می توانید از سینه بی استخوان استفاده کنید و یا یک مرغ کامل را خرد کنید. مرغ ها را خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی خرد کنید.

مرحله دوم: مرینت کردن جوجه کباب با طعم گشنیز

در ادامه داخل یک کاسه مرغ ها را به همراه پیاز و ادویه های همه مواد گفته شده در مواد لازم بریزید و خوب باهم مخلوط کنید. مواد را زیر و رو کنید تا همه مرغ ها مزه دار شوند. سپس روی کاسه را سلفون کشیده و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله سوم: کباب کردن جوجه روی زغال

در ادمه جوجه ها از پیاز خلالی شده جدا کنید و روی سیخ مخصوص جوجه بزنید. زغال را آماده کنید و زمانی که کاملا سرخ شد، جوجه ها را روی زغال قرار دهید و مداوم بچرخانید تا خوب برشته و طلایی شود.

مرحله چهارم: پخت جوجه کباب با طعم گشنیز در تابه و فر

اگر امکان زغال درست کردن نداشتید می توانید به راحتی در فر نیز این جوجه را تهیه کنید. بدین صورت که آن را به سیخ بزنید و داخل سینی فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. برای پخت بدون فر نیز باید جوجه را به سیخ چوبی بزنید و داخل تابه گریل سرخ کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه جوجه کباب با طعم گشنیز به سه روش

  1. عسل برای خوش رنگ شدن و برشته شدن به مواد اضافه شده و اصلا آن را شیرین نمی کند.
  2. سس تای را در صورت نداشتن حذف کنید.
  3. برای فر های برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه جوجه کباب با طعم گشنیز و خردل لذیذ و خوشمزه به روش رستورانی
5 (100%) 1 votes