طرز تهیه جوجه کباب با سس بادام زمینی خوشمزه و لذیذ با فر و بدون فر

طرز تهیه جوجه کباب با سس بادام زمینی

 

یکی از روش های طعم دار کردن جوجه کباب است که بسیار متفاوت و خوشمزه است و می توانید برای تنوع در طعم های جوجه کباب خود تهیه کند. اگر شما به طعم و مزه بادام زمینی علاقمند باشید این جوجه کباب را نیز دوست خواهید داشت. شما می توانید این جوجه کباب را به راحتی به روی سیخ چوبی بزنید و داخل تابه گریل آن را سرخ کنید و یا می توانید روی زغال آن را کباب کنید و یا حتی می توانید آن را داخل سولاردم یا مایکروفر به کمک سیخ گردان آن را کبابی کنید. بادام زمینی منبع غنی از پروئتین می باشد و نرم کننده سینه و برای درمان سرفه نیز بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه جوجه کباب با سس بادام زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب با سس بادام زمینی

سینه مرغ۵۰۰ گرم
سویا سس۱/۴ پیمانه
سیر۴ حبه
پودر زنجبیل۱ ق سوپ خوری
کره بادام زمینی۲ ق غذا خوری
آبلیموترش۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب با سس بادام زمینی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا سینه مرغ را بدون استخوان کنید و بشورید و بعد به اندازه دلخواه برش بزنید و داخل یک کاسه بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. در ادامه نصف سویا سس و شکر و ۲ عدد از سیرها که پوست گرفته و پوره کردید به همراه پودر زنجبیل و کمی نمک‌ و فلفل سیاه اضافه کنید و مرغ ها را خوب ماساژ دهید تا مزه ها به خورد مرغ برود. روی کاسه را بپوشانید و برای چند ساعت در یخچال استراحت دهید تا مرغ مزه دار شود.

مرحله دوم: تهیه سس مخصوص بادام زمینی

برای تهیه سس کره بادام زمینی را به همراه آبلیموترش تازه و باق مانده سویا سس و شکر قهوه ای و نمک و فلفل سیاه و سیر های باقی مانده خوب مخلوط کنید تا کاملا سس یکدست شود. به همین راحتی سس خوشمزه ما آماده شده است.

مرحله سوم: کباب کردن جوجه کباب

برای پخت جوجه کباب باید سینه های خرد شده و مزه دار شده را روی سیخ جوبی بزنید و داخل تابه مخصوص از قبل چرب شده سرخ کنید و یا می توانید داخل فر از قبل گرم شده بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه خوب برشته شود و بعد در کنار سس تهیه شده و پلو سرو کنید. نوش جان

فوت و فن هیا دستور پخت جوجه کباب با سس بادام زمینی

  1. در ریختن نمک احتیاط کنید زیرا سویا سس خود دارای نمک است و ممکن است جوجه های شما شور شود.
  2. زمان پخت کاملا به فر شما بستگی دارد و در فرهای برقی باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. می توانید این جوجه را روی زغال داغ نیز کباب کنید و با سس سرو‌ کنید.
  4. شکر قهوه ای علاوه بر طعم بهتر باعث خوش رنگ شدن می شود و بهتر است تهیه کنید.
  5. آبلیمو تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه جوجه کباب با سس بادام زمینی خوشمزه و لذیذ با فر و بدون فر
5 (100%) 1 votes