طرز تهیه جوجه کباب سبز خوشمزه با ماست و گردو و سبزی

طرز تهیه جوجه کباب سبز

 

یکی از انواع کباب ها می باشد که به خاطر رنگ آن به این نام شهرت دارد و استفاده از انواع سبزی های سبز و معطر به همراه گردو و سیر طعم فوق العاده ای به این کباب می دهد و می تواند گزینه بسیار خوبی برای روزهای تعطیل و پیک نیک ها باشد. اگر دوست دارید مرغ های طعم دار شده مختلف تهیه کنید جوجه کباب سبز را در بین گزینه های خود داشته باشید و یکبار تهیه کنید و مطمئن باشید طعم و مزه آن را دوست خواهید داشت. شما می توانید این جوجه کباب سبز را داخل فر و یا روی زغال و یا حتی روی تابه و سولاردم تهیه کنید. امروز در پارسی دی جوجه کباب سبز با ماست و سبزی و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

جوجه۱ کیلوگرم
سبزی (جعفری،گشنیز، ریحان، پیازچه)از هر کدام ۱۰۰ گرم
گردو۱/۴ پیمانه
سیر۴ حبه
ماست۱ پیمانه
روغن زیتون یا روغن مایع۴ ق غذا خوری
آویشن۱ ق چای خوری
نمک۱.۵ ق چای خوری
فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب سبز با ماست و سبزی و گردو

مرحله اول: مخلوط کردن گردو و سیر

ابتدا سیر را پاک کنید و سپس گردو ها نیز بشکنید و آماده کنید در ادامه باید این دو را با هم میکس کنید بهتر است از غذاساز یا مخلوط کن و یا گوشت کوب برقی استفاده کنید و سیر و گردو را خوب میکس کنید تا سیر ها له شوند.

مرحله دوم: تهیه سس مرینت

خب در ادامه روغن زیتون و یا روغن مایع را به همراه ماست به مخلوط کن اضافه کنید و بگذارید تا مواد خوب میکس شود حالا آویشن و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر بگذارید تا مواد یکدست شود در انتها نوبت افزودن سبزی می باشد حالا سبزی ها را که از قبل پاک کرده و شستید را به مخلوط کن اضافه کنید و بگذارید تا سبزی ها به خوبی پوره و سس یکدستی بدست بیاد.

مرحله سوم: مزه دار کردن جوجه

حالا جوجه ها را که از قبل به اندازه دلخواه برش زدید آماده کنید و داخل یک کاسه بریزید و سس یکدست شده را روی مرغ ها بریزید و دستکش دست کرده و مواد را خوب زیر و رو کنید تا جوجه ها مزه دار شوند سپس روی کاسه را بپوشانید و برای ۱۲ ساعت و یا از یک شب در یخچال بگذارید تا مزه ها به خورد هم بروند.

مرحله چهارم: کباب کردن جوجه کباب سبز

بعد از گذشت ۱۲ ساعت جوجه کباب سبز را به سیخ بزنید و به دلخواه می توانید روی جوجه ها برش ایجاد کنید تا مغز پخت شود و روی زغال آماده شده قرار دهید می توانید داخل تابه رژیمی نیز به همراه سیخ چوبی جوجه کباب سبز را سرخ کنید و به همراه پلو مورد نظر میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت جوجه کباب سبز

  1. اگر زمانی که خواستید به سیخ بزنید خیلی سس غلیظ شده بود کمی ماست را با روغن رقیق کنید و روی جوجه ها بریزید.
  2. برای پخت جوجه کباب سبز در سولاردم می توانید از گزینه پخت جوجه کباب که اتوماتیک استفاده کنید و از دکمه co-1 استفاده کنید.
  3. افزدن سیر دلخواه و قابل حذف است.
  4. ماست پر چرب باشد.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه