طرز تهیه جوجه کباب هاوایی شور و شیرین و لذیذ با سس مخصوص

طرز تهیه جوجه کباب هاوایی

 

یکی از خوشمزه ترین انواع جوجه کباب ها و یکی از روش های مرینت یا مزه دار کردن آن است که بسیار جذاب و خوش رنگ و لعاب است این جوجه کباب یک غذای بین المللی می باشد. مزه شور و شیرینی خاصی دارد که باید آن را تست کنید تا مزه آن را همیشه بیاد داشته باشید این جوجه کباب خوشمزه در کنار آناناس کبابی و پلو و کمی جعفری طعم و مزه بسیار خوبی دارد. طبع این غذا گرم است و اگر طرفدار این طعم و مزه با مرغ هستید این رسپی را دنبال کنید و برای یک پیک نیک خوب در کنار خانواده جوجه کباب هاوایی را میل کنید. همیشه مزه دار کردن جوجه کباب در سفر و دورهمی یکی از دغدغه های مهم خانم های خانه می باشد که دوست دارند ترکیبات جدیدی را امتحان کنند و طعم های تکراری را دوست ندارد بنابراین جوجه کباب هاوایی بهترین گزینه می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه جوجه کباب هاوایی با سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۴۰۰ گرم
سس کچاپ۳/۴ پیمانه
سویا سس۱/۲ پیمانه
سرکه سفید۲ ق غذا خوری
روغن کنجد۱ ق غذا خوری
فلفل قرمز پرک۳/۴ ق چای خوری
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
شکر قهوه ای۱/۲ پیمانه
پیاز قرمز۱ عدد
سیر۴ حبه
زنجبیل رنده شده۱ ق چای خوری

طرز تهیه جوجه کباب هاوایی با سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی مرغ

شما می توانید برای تهیه جوجه کباب هاوایی از ترکیب سینه و ران خرد شده و یا فقط سینه بدون استخوان استفاده کنید کاملا سلیقه ای می باشد سپس به اندازه متوسط خرد کنید نباید خیلی ریز یا درشت باشد که خام بماند و یا بسوزد سپس بشورید و بگذارید تا خشک شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

در ادامه باید سس مخصوص هاوایی را تهیه کنیم برای این کار پیاز کوچک را انتخاب کنید و پوست بگیرید و داخل تابه به همراه کمی روغن زیتون تفت دهید تا نرم شود سپس سیرها را پوست بگیرید و رنده یا پوره کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید. خیلی تفت ندهید تا عطر سیر خارج شود.

مرحله سوم: تهیه سس هاوایی

حالا سس کچاپ به همراه سس سویا و روغن کنجد و زنجبیل رنده شده و شکر قهوه ای و فلفل قرمز پرک و مابقی روغن زیتون را بریزید و همه مواد را برای ۱ الی ۲ دقیقه تفت دهید تا مزه دار شوند حتما حرارت خیلی کم باشد سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله چهارم: پخت جوجه هاوایی

حالا سس خنک شده را روی مرغ های خرد شده بریزید و خوب هم بزنید تا همه جوجه ها مزه دار شوند سپس روی کاسه را بپوشانید و برای ۲ ساعت داخل یخچال استراحت دهید سپس به سیخ بکشید و روی زغال کباب کنید و یا داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و در حین پخت از سس مانده روی آنها بزنید در انتها در کنار آناناس گریل شده و دورچین دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه جوجه کباب هاوایی

  1. اگر زنجبیل تازه ندارید می توانید از کمی زنجبیل پودر شده استفاده کنید.
  2. پوست مرغ را جدا نکنید زیرا باعث آبدار شدن جوجه هاوایی می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه