طرز تهیه جوجه کباب چیلی با طعمی فوق العاده تند و قرمز مرحله به مرحله

دستور پخت جوجه کباب چیلی

طرز تهیه جوجه کباب چیلی

 

جوجه کباب چیلی یکی از انواع روش های مزه دار کردن کباب می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید به سادگی آن را تهیه کنید. اگر از طعم و مزه های طعم دار کردن جوجه کباب تکراری خسته شدید و به مزه های فلفلی علاقمند هستید می تواتید این جوجه کباب خوشمزه را تهیه کنید. جوجه کباب چیلی با ماست و فلفل و ادویه های مختلف تهیه شده است و شما می توانید برای دورهمی ها و مراسمات مختلف این جوجه مزه دار شده را تهیه کنید. شما می توانید جوجه کباب چیلی را روی زغال و یا داخل فر و یا حتی در به روی تابه گریل پخت کنید. جوجه کباب چیلی به واسطه داشتن ماست بسیار نرم است و بهتر است شما از شب قبل آن را مزه دار کنید و در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود. این رسپی فوق العاده تست شده می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه جوجه کباب چیلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب چیلی

  • جوجه خرد شده ۱ کیلوگرم
  • ماست ۲ ق غذا خوری
  • سس کچاب ۲ ق غذا خوری
  • پاپریکا ۱ ق غذا خوری
  • پودر گوجه ۱ ق غذا خوری
  • سویا سس ۱ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • پیاز ۱ عدد
  • فلفل قرمز به دلخواه

طرز تهیه جوجه کباب چیلی

مرحله اول: آماده سازی

مرغ را به صورت جوجه ای خرد کنید. یا می توانید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت خرد کنید بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی کنید.

مرحله دوم: مرینت کردن مواد

در ادامه جوجه خرد شده را به همراه همه ادویه های گفته شده و سویا سس و پیاز خرد شده داخل کاسه بریزید و خوب هم بزنید دقت کنید اگر سویا سس ندارید می توانید از سرکه سفید نیز استفاده کنید ولی با افزودن سویا سس دیگر نیازی به نمک ندارید. مرغ را خوب با مواد ماساژ دهید و روی کاسه را پوشانده و برای ۱ شب در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه جوجه کباب چیلی به روی زغال

در ادامه جوجه های مزه دار شده را روی سیخ بزنید. زغال را آماده کنید و بگذارید تا زغال سرخ شود. سپس جوجه های چیلی را روی زغال داغ قرار دهید و خوب بچرخانید تا سرخ و کبابی شوند.

مرحله چهارم: تهیه جوجه کباب چیلی داخل فر و تابه

برای پخت در فر نیز باید روی سیخ های چوبی جوجه ها را بزنید و داخل سینی فر قرار دهید و با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود. برای پخت در تابه نیز جوجه ها را به سیخ چوبی بزنید و داخل تابه گریل از قبل گرم شده قرار دهید و مداوم جوجه ها را بچرخانید تا سرخ شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه جوجه کباب چیلی به سه روش

  1. میزان افزودن فلفل قرمز به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید از پودر چیلی یا پودر فلفل قرمز استفاده کنید.
  2. افزودن ماست باعث لطیف تر شدن جوجه می شود.
  3. از ماست غلیظ استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه جوجه کباب چیلی با طعمی فوق العاده تند و قرمز مرحله به مرحله
3.5 (70%) 4 votes