طرز تهیه پاستا کدو سبز خوشمزه با گوشت چرخ کرده و قارچ و پنیر

طرز تهیه پاستای کدو سبز

 

یکی از پاستا های بسیار خوشمزه و رژیمی می باشد که شما به راحتی با کدو سبز می توانید تهیه کنید شما می توانید هم به صورت گیاهی و هم گوشتی این پاستا خوشمزه و متنوع را تهیه کنید. اگر در رژیم غذایی هستید و به فکر ایجاد تنوع در برنامه غذایی هستید این غذا را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا هم مقوی و هم کم کالری می باشد و خیلی سریع حاضر می شود. شما به دلخواه می توانید از سبزیجات دلخواه در این غذا استفاده کنید فقط کافی است کمی خلاق و ریسک پذیر باشید تا با ترکیب انواع مواد غذایی بتوانید یک غذاهای خوشمزه و باب سلیقه تهیه کنید. امروز در پارسی دی پاستا کدو سبز با گوشت چرخ کرده و قارچ و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

کدو سبز۴ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
قارچ۵ عدد
رب۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۲ عدد
سیر۲ حبه
گشنیز خرد شده۱/۴ پیمانه
پینر پارمزانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه پاستا کدو سبز با گوشت چرخ کرده و قارچ و پنیر

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری کمی روغن تفت دهید سپس به آن زردچوبه بزنید ت سبک شود در ادامه سیر را پوست بگیرید و پوره کنید و به پیاز افزوده تا عطر سیر خارج شود.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت و قارچ

در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه فلفل سیاه و کمی نمک افزوده و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد سپس قارچ ها را افزوده و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود در ادامه رب را ریخته و کمی تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

سپس گوجه ها را پوره یا رنده ریز کنید و به مواد فوق اضافه کنید تا آب گوجه کشیده و سس غلیظ شود و در انتها گشنیز ساطوری شده را اضافه کنید و ۱ دقیقه تفت دهید سپس از روی حرارت بردارید دقت کنید گشنیز نباید تغییر رنگ دهد.

مرحله چهارم: آماده سازی کدو سبز

در ادامه کدو ها را خوب شسته و پوست بگیرید و با کمک دستگاه رشته کن آن را به صورت رشته رشته در بیاورید اگر شما این دستگاه را در دسترس ندارید می توانید خود به صورت نواری خیلی نازک برش بزنید حالا رشته های کدو سبز را داخل تابه ریخته و در حدی که گرم شوند و کمی نرم بپزید.

مرحله پنجم: تهیه پاستا کدو سبز

در ادامه کدو های نرم شده را به سس تهیه شده اضافه کنید و هم بزنید و یا می توانید کدو سبز را داخل بشقاب ریخته و مایه گوشتی را روی آن قرار دهید و در انتها روی مواد کمی پنیر پارمزان بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاستا کدو سبز

  1. شما می توانید بجای استفاده از گوشت چرخ کرده از سینه مرغ و یا به صورت گیاهی با قارچ تهیه کنید.
  2. بهتر است از روغن زیتون استفاده کنید.
  3. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید حذف کنید.
  4. می توانید کمی ریحان ساطوری شده نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه