طرز تهیه استانبولی با گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی با گوجه

استانبولی با گوشت چرخ کرده

استانبولی با گوشت چرخ کرده یکی از پلو های سنتی ایرانی می باشد که به روش های مختلف تهیه می شود و بسیار ساده است و می توانید برای شام یا نهار تهیه کنید. این بار قرار است با گوشت چرخ کرده یک پلوی بسیار سریع و ساده تهیه کنید. استانبولی با گوشت چرخ کرده را می توانید با سالاد یا سبزی یا ترشی سرو کنید. شما می توانید استانبولی با گوشت چرخ کرده را به صورت آبکش یا دمی تهیه کنید. این غذای خوشمزه در زمان فتحعلی شاه تهیه شده است و در ابتدا به آن اسلامبولی پلو می گفتند و اولین بار در ایرات تهیه شده است. خوشمزه شدن این غذا به استفاده از پوره گوجه و کره و برنج دودی بستگی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه استانبولی با گوشت چرخ کرده با گوجه و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج2 پیمانه
پیاز1 عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
سیب زمینی2 عدد
گوجه۵ عدد
نمک، فلفل سیاه، ادویه پلویی، پودر سیر، زیرهبه مقدار لازم

طرز تهیه استانبولی با گوشت چرخ کرده

1مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید، اگر می خواهید برنج را به صورت دمی تهیه کنید بهتر است نمک کمتری بریزید. گوجه ها را خوب بشورید و رنده ریز بزنید. می توانید از غذاساز یا گوشتکوب برقی نیز استفاده کنید که به دلخواه می توانید گوجه را بلانچ کنید و پوست گوجه را بگیرید.

2مرحله دوم: تفت دادن گوشت

در ادامه یک پیاز بزرگ را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید. داخل تابه کمی روغن ریخته و به همراه پیاز و زردچوبه کمی تفت دهید تا پیاز سبک شود. سپس گوشت را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و سرخ شود.

3مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید. سیب زمینی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا خوش رنگ شود. سپس پوره گوجه را اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا آب اضافی گوجه کشیده شود. می توانید برای خوش رنگ شدن از کمی رب نیز استفاده کنید.

4مرحله چهارم: استانبولی با گوشت چرخ کرده

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید و تا بجوش بیاید. کف روی برنج را بگیرید و بعد از نرم شدن آبکش کنید. کف قابلمه روغن و آب و نون قرار دهید و کمی برنج ریخته و کمی از مواد میانی و زیره و ادویه پلویی و مواد را هم بزنید به همین صورت ادامه دهید تا همه مواد هم تمام شود. استانبولی با گوشت چرخ کرده را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید و در انتها روی پلو کره بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه استانبولی با گوشت چرخ کرده خوشمزه و ساده

  1. می توانید از پودر گوجه نیز استفاده کنید.
  2. مقدار گوشت را می توانید کم و زیاد کنید.
  3. به دلخواه کمی دارچین نیز می توانید اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه