طرز تهیه دلمه کدو سبز خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه دلمه کدو سبز

 

از دسته خانواده دلمه ها می باشد ولی بسیار متفاوت و خوشمزه. این دلمه بسیار سبک و خوش طعم است و هم در فر و هم به روی گاز قابل تهیه می باشد. آشپزی کردن یک نوع هنر می باشد و خلاقیت در آن حرف اول را می زند شما با چند عدد کدو سبز می توانید یک شام سبک و خوشمزه را تهیه کنید این دلمه هم با نان هم با برنج قابل خوردن است و از خواص خوب کدو سبز نیز دارا می باشد. کدو سبز برای بهبود سلامت قلب و چشم مفید است همچنین کالری بسیار کمی دارد و برای لاغری نیز مفید است و برای افراد دارای قند و کلسترول نیز بسیار مفید است زیرا باعث کاهش آن می شود. امروز در پارسی دی دلمه کدو سبز با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کدو سبز۶ عدد
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی ق غذا خوری
سیر ۲ حبه

 

استاک گوشت یا مرغ۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
برنج۱ پیمانه
سبزی دلمه۱/۴ پیمانه
سرکهبه مقدار لازم
شکربه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه دلمه کدو سبز با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی کدو

ابتدا کدو ها را خوب بشورید و با پوست کن کمی پوست کدو ها را بتراشید اگر این کار را هم انجام ندادید مشکلی نیست با پوست درست کنید این کار برای زیبایی کدوها می باشد و بعد کدوها را به ۲ یا ۳ قسمت تقسیم کنید و داخل کدو ها را خالی کنید می توانید برای خالی کردن کدوها از از ابزار و یا از قاشق مربا خوری استفاده کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی کدو

برنج را از قبل با کمی نمک خیس کنید سپس روی حرارت قرار دهید و تا نیم پز شود و بعد آبکش کنید و کنار بگذارید. پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی و سبک شود و بعد در ادامه سیر پوره شده را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی سیر بلند شود.

مرحله سوم: تهیه مایه دلمه

در ادامه گوشت چرخ کرده را نیز اضافه کنید و با مواد تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و به آن فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و بعد سبزی دلمه را نیز کمی با مواد تفت دهید و برنج و ۱ ق غذا خوری رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس مواد دلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه دلمه کدو سبز

در ادامه تمام کدو ها را با مواد میانی پر کنید و سر آن ها را صاف کنید و روی هر دلمه یک عدد از گوجه فرنگی حلقه شده قرار دهید. داخل قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و ۱ ق غذا خوری از رب را تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله پنجم: پخت دلمه کدو سبز

در ادامه استاک مورد نظر را با آب مخلوط کنید و به قابلمه اضافه کنید و کمی صبر کنید تا به جوش بیاد وقتی به جوش آمد دلمه کدو سبز را به آرامی داخل سس قرار دهید و بگذارید به مدت ۱ ساعت با حرارت ملایم پخته شود در نیم ساعت انتهایی سرکه و شکر را با هم ترکیب کنید و داخل سس بریزید و بگذارید تا مزه ها به خورد هم بروند وقتی سس غلیظ شد از روی حرارت بردارید و به همراه پلو یا نان نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت دلمه کدو سبز

  1. می توانید دلمه کدو سبز را داخل فر نیز تهیه کنید بدین صورت که داخل ظرف مورد نظر ریخته و روی آن فویل قرار دهید و بگذارید تا مواد پخته شود.
  2. می توانید از چاشنی مورد نظر خود برای تهیه دلمه استفاده کنید.
  3. سبزی دلمه عبارت است ترخون، گشنیز، نعنا و جعفری است.
  4. وقتی استاک به سس اضافه می کنید نمک کمتر بزنید.
  5. مقدار سرکه و شکر را طبق ذائقه خود تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه