طرز تهیه کرانچی سیب زمینی پنیری خانگی خوشمزه و ترد و مجلسی

کرانچی سیب زمینی پنیری

 

یکی از خوشمزه ترین فست فود ها است که بسیار مناسب دورچین غذا و مهمونی و تولد ها می باشد. تهیه کرانچی سیب زمینی در منزل بسیار آسان است حتما باید در روغن داغ سرخ شود اگر شما یک بار کرانچی سیب زمینی را درست کنید به شدت عاشق طعم و مزه آن خواهید شد حتما از سیب زمینی ها مرغوب استفاده کنید رنگ سیب زمینی یکی از مهم ترین فاکتور ها می باشد که می توانید یک سیب زمینی خوب را تشخیص دهید زیرا هرچه پوست تیره تری داشته باشد بهتر است. امروز در پارسی دی کرانچی سیب زمینی پنیری بسیار خوشمزه را به شما یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیب زمینی۳ عدد بزرگ
نشاسته ذرت۱۰۰ گرم معادل یک لیوان
پنیر پیتزا۸۰ گرم معادل ۱ لیوان
شیر۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل و زردچوبه و آویشنبه مقدار لازم
جعفریبرای تزیین

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی خوشمزه و کم روغن به دو روش

طرز تهیه کرانچی سیب زمینی پنیری

مرحله اول : آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را شسته و بگذارید داخل آب تا آبپز شود سپس پوستش را گرفته و با کمک غذاساز یا پوره کن اگر هیچکدام را در دسترس نداشتید با کمک گوشکوب خوب له کنید تا له شود و هیچ تکه بزرگی داخلش دیده نشود سپس سیب زمینی ها را پوره کنید و بگذارید کنار تا خنک شود.

مرحله دوم : تهیه مواد کرانچی سیب زمینی

سیب زمینی های سرد شده را داخل ظرفی ریخته و نشاسته ذرت را به همراه پنیر و ادویه ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مواد یکدستی بدست بیاد سپس در انتها شیر را اضافه کرده و هم می زنیم. مواد کرانچی ما حاضر است.

مرحله سوم : ماسوره زدن کرانچی

مواد کرانچی را داخل قیف ساده پلاستیکی یا قیف پارچه ای بریزید یا اگر قیف نداشتید دو تا پلاستیک فریزر را داخل هم قرار بدید سر قیف را به اندازه دلخواه قیچی کنید و مواد را داخلش بریزید.

مرحله چهارم : سرخ کردن کرانچی

روغن را داخل شیر جوش ریخته تا داغ شود سپس مواد کرانچی را که داخل قیف ریختید فشار دهید و به اندازه دلخواه با یک قیچی از قبل چرب شده ببرید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه با حرارت متوسط کرانچی ها کاملا سرخ شوند بعد از سرخ شدن روی دستمال روغن گیر قرار داده تا روغن اضافی آن خارج شود سپس در ظرف سرو ریخته و جعفری تازه روی کرانچی بریزید و تزئین کنید و همراه با سس گوجه فرنگی تند میل نمایید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کرانچی سیب زمینی پنیری

  1. اگر دوست داشتید کرانچی را طعم دار تهیه کنید بعد از سرخ شدن زمانی که داغ است پودر گوجه فرنگی یا فلفل بهش اضافه کنید تا کرانچی طعم داری داشته باشید.
  2. اگر پنیر چدار در دسترس داشتید بجای پنیر پیتزا جایگزین کنید.
  3. زمانی که پنیر را اضافه می کنید حتما سیب زمینی سرد باشد وگرنه پنیر آب می شود.
  4. اصلا نشاسته ذرت را حذف نکنید زیرا باعث تردی کرانچی می شود.
  5. یکسری رو که سرخ کردید گاز رو خاموش کنید. کرانچی ها رو داخلش قیف بزنید دوباره بزارید رو گاز با شعله کم و سرخ کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه