طرز تهیه بادام زمینی روکش دار خانگی خیلی خوشمزه با طعم پنیری + فیلم

دستور پخت بادام زمینی روکش دار

طرز تهیه بادام زمینی روکش دار

 

بادام زمینی روکش دار یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و سالم است که شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف در خانه تهیه کنید. بادام زمینی روکش دار می تواند جایگزین تنقلات ناسالم باشد زیرا از مواد و رنگ های طبیعی تهیه می شود و شما می توانید با پودر و مزه های مختلفی در خانه تهیه کنید. اگر بچه های شما عاشق تنقلات و بادام زمینی هستند حتما این پست را دنبال کنید و یک بادام زمینی روکش دار با طعم پنیری تهیه کنید. این بادام زمینی برای مهمانی و مجالس و برای میز سرو نیز گزینه بسیار خوبی می باشد. شما می توانید ویدیو مربوط به تهیه بادام زمینی روکش دار را در انتهای پست مشاهده کنید و آن را در طعم پنیری تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بادام زمینی روکش دار خانگی به همراه فیلم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بادام زمینی روکش دار خانگی

  • بادام زمینی ۱۵۰ گرم
  • آرد سفید ۱/۲ پیمانه + ۲ ق غذا خوری
  • تحم مرغ ۱ عدد
  • بیکینگ پودر ۱/۳ ق چای خوری
  • پودر کچاب ۱ ق چای خوری
  • پودر پنیر ۱ ق چای خوری
  • پودر پیاز ۱ ق چای خوری
  • نمک ۱/۲ ق چا یخوری
  • فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه بادام زمینی روکش دار به روشی بسیار آسان با طعم پنیر

مرحله اول آماده سازی بادام زمینی

ابتدا برای تهیه بادام زمینی روکش دار باید از بادام زمینی بدون پوست استفاده کنید. برای گرفتن پوست بادام زمینی باید آن ها را داخل یک نایلون ریخته و با دست خوب ماساژ دهید تا پوست بادام زمینی از مغز آن جدا شود و یا می توانید معز چوست کنده را به صورت آماده از بیرون تهیه کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ و ادویه ها

تخم مرغ ها را داخل کاسه ریخته و کمی هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد همه ادویه ها و مواد گفته شده را به تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید. داخل یک کاسه آرد و بیکنیگ پودر را بریزید و باهم مخلوط و الک کنید و این مواد را کنار قرار دهید.

مرحله سوم: افزودن بادام زمینی به مواد

کم کم از مواد تخم مرغی روی بادام زمینی ها همانند فیلم انتهای پست بریزید و ظرف بادام زمینی را تکان دهید و بعد کمی آرد روی بادام زمینی الک کنید و ظرف را تکان دهید و این کار را برای ۵ الی ۶ بار انجام دهید تا بادام زمینی ضخیم و یک لایه روی آن تشکیل شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن بادام زمینی روکش دار

داخل یک شیر جوش یا قابلمه کوچک کمی روغن ریخته و بگذارید تا فقط کمی گرم شود و اصلا داغ نباشد و بعد بادام زمینی ها را به روغن اضافه کنید و بعد از طلایی شدن از داخل روغن جدا کنید و داخل یک بشقاب بریزید و به دلخواه می توانید مجدد کمی پودر پنیر روی آن بریزید و تکان دهید تا جذب بادام زمینی شود به همین راحتی نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه بادام زمینی روکش دار خانگی با طعم پنیر + فیلم

  1. روغنی که داخل آن سرخ می کنید باید متوسط رو به پایین باشد.
  2. می توانید داخل یک سبد بریزید و ادویه های دلخواه را به آن اضافه کنید و هم مبزنید.
  3. هر چقدر بیشتر به آن تخم مرغ و آرد بزنید لایه ضخیم تری روی بادام زمینی را می گیرد.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه