طرز تهیه دونات در فر بدون قالب ساده و خوشمزه و رژیمی در فر برقی و گازی

طرز تهیه دونات با فر

 

یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و راحت است که می توانید آن را خیلی سریع و آسان تهیه کنید. دونات شیرینی است که خمیر آن بعد از آماده سازی پخته یا سرخ می شود و روی دونات ها با شکلات یا مواد دیگر تزئین می شود. دونات ها مورد علاقه کودکان می باشند زیرا شکل و ظاهری جذاب و هوس انگیز دارند. طعم دونات ها یکسان است ولی در صورتی که داخل آن کرم دار باشد یا روی دونات ها تزئین شکلات سفید یا کاکائو باشد طعم و مزه آن ها تغییر می کند. امروز دوناتی به شما آموزش خواهیم داد که اصلا نیازی به خمیر مایه یا قالب ندارد و با چند قلم مواد به سرعت آماده می شود. امروز قصد داریم طرز تهیه دونات در فر بدون خمیرمایه و قالب را در پارسی دی به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ماست۹۵ گرم
آرد۷۰ گرم
شکلات سکه ای۵۰ گرم
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه دونات با فر رژیمی و خوشمزه با قالب و بدون قالب

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا بیکینگ پود را داخل ظرف ماست بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا کاملا باهم ترکیب شوند. سپس آرد را در ظرف خودش دوبار الک کنید و سپس به داخل ظرف ماست بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا کاملا مواد باهم ترکیب و یکدست شوند و به غلظت متوسط برسد. سپس قیف پلاستیکی را داخل لیوان قرار دهید و مواد درست شده را داخل لیوان بریرید و سر قیف را برش دهید.

مرحله دوم: آماده سازی دونات داخل قالب

قالب دونات از قبل تهیه شده را بردارید و داخل قالب را با قلم مو مخصوص آشپزی چرب کنید. دقت کنید همه جای قالب خوب چرب شود. قیف را بردارید و سر قیف را قیچی کنید و مواد را داخل قالب در یک جهت بریزید و تا ۱/۲ قالب پر کنید. بعد از پر شدن قالب را دو ظربه کوچک به میز بزنید تا هوا و حباب داخل خمیر گرفته شود.

مرحله سوم: دونات بدون قالب

می توانید خمیر دونات را داخل سینی فر و بدون قالب آن درست کنید. برای این کار سینی فر را بردارید و کمی چرب کنید و روی آن کاغذ روغنی بگذارید. سپس خمیر را روی کاغذ روغنی به شکل و مدل های مختلف حالت و فرم دهید. سپس سینی فر را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با گرمایش از کف بگذارید و اجازه دهید تا دونات ها پخته شوند. سپس به مدت ۵ دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح دونات ها طلایی شوند.

مرحله سوم: پخت دونات با قالب

فر را در دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و بگذارید تا فر گرم شود. سپس مواد را داخل قالب مخصوص دونات بریزید. قالب دونات را در طبقه وسط فر قرار دهید. حالا گرمایش از کف را به مدت زمان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روشن کنید و اجازه دهید تا دونات ها پخته و طلایی شود. بعد از پخته شدن دونات ها، گریل فر را به مدت ۵ دقیقه روشن کنید تا سطح دونات ها برشته و طلایی شود. سپس قالب را از فر خارج کنید و دونات را از قالب جدا کنید.

مرحله چهارم: تزئین دونات ها

برای تزئین دونات ها می توانید، شکلات سکه ای سفید یا کاکائویی را در داخل کاسه ریخته و بن ماری کنید و یا می توانید در مایکروفر قرار دهید تا ذوب شود. سپس در کاسه گود بریزید و یک طرف دونات ها را داخل شکلات بزنید و روی شکلات پودر پسته، پودر نارگیل، ترافل رنگی یا پودر کاکائو بپاچید تا دونات ها خوش رنگ و زیبا شوند. اجازه دهید تا شکلات ها و تزئین ها روی دونات خشک شود. سپس دونات شما آماده است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت دونات در فر برقی و گازی

  1. طرز تهیه این دونات رژیمی و کم روغن می باشد.
  2. برای تهیه این دونات با قالب باید آن را از لوازم قنادی تهیه کنید.
  3. دونات ها را می توانید داخل روغن سرخ کنید و یا خمیر دونات را به صورت بامیه داخل روغن بریزید و فرم دهید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه