طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی خوش طعم و آسان در خانه + کرم پنیری

دستور پخت پاند کیک توت فرنگی

طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی

 

پاند کیک توت فرنگی یکی از کیک های بسیار معروف و محبوب انگلیسی می باشد که شما می توانید در خانه تهیه کنید و به همراه کرم پنیری و با به صورت ساده این کیک را تهیه کنید. این کیک خوشمزه همان طور که مشخص است با توت فرنگی تهیه می شود و شما می توانید از توت فرنگی فریزر شده یا تازه که همیشه در میوه فروشی ها موجود استفاده کنید و این کیک را به راحتی تهیه کنید. شما می توانید این کیک را همانند دیگر کیک ها با فر و یا بدون فر به راحتی آماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک توت فرنگی و موز

مواد لازم برای تهیه پاند کیک توت فرنگی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • ماست همزده ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • توت فرنگی خرد شده ۱/۲ پیمانه
  • پنیر خامه ای ۱/۲ پیمانه
  • مارمالاد توت فرنگی به مقدار لازم

طرز تهیه پاند کیک توت فرنگی خیلی خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و بگذارید تا هم دمای محیط شوند. سپس مواد را با کمک یک پیمانه شیرینی پزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و اگر می خواهید این کیک را بدون فر تهیه کنید می توانید یک قابلمه یا تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه گرم کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی برای ۵ دقیقه هم بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما در طول هم زدن مواد را دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود. در ادامه باید ماست و روغن مایع را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود و بعد به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و گلوله های آرد باز شود. توت فرنگی را بشورید و خرد کنید و بعد از خشک شدن به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا پف مواد گرفته نشود.

مرحله چهارم: پخت پاند کیک توت فرنگی

در ادامه باید یک قالب ۲۳ سانتی را چرب کنید و مواد کیک را داخل آن بریزید و داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید مواد را داخل تابه ریخته و برای ۱ساعت ۱۰ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود و در انتها باید پنیر خامه ای را با مقداری مارمالاد مخلوط و روی کیک بزنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاند کیک توت فرنگی با فر و بدون فر

  1. حتما برای تست پخت کیک در هر دو روش از خلال دندان استفاده کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  2. این کیک به دلیل وجود توت فرنگی ممکن است زمان پخت بیشتری بخواهد.
  3. تهیه کرم پنیری دلخواه است و می توانید حذف کنید و به صورت ساده کیک را میل کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه