طرز تهیه تارت پنیری فرانسوی شیک و خوش طعم با کره و مارمالاد

دستور پخت تارت پنیری

طرز تهیه تارت پنیری

 

تارت پنیری یکی از انواع تارت ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و با یک لایه مواد پنیری تهیه می شود. این تارت خوشمزه را می توانید با پنیر خامه ای و مارمالاد دلخواه خود تهیه کنید. تارت ها از انواع خانواده پای ها هستند که امروزه بسیار ترند شدند و در انواع مزه ه و شکل ها ترکیب می شود. برای تهیه این تارت باید از قالب های کوچک فلزی تارت استفاده کنید تا خمیر را داخل قالب باز کنید و سپس با مواد میانی پر کرده و سرو کنید. شما می توانید این تارت ها را به صورت آماده نیز از بیرون تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه تارت پنیری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تارت پنیری

  • کره ۱۷۰ گرم
  • آرد ۳۰۰ گرم
  • پودر شکر یا پودر قند ۵۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • نمک ۱ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی تارت

  • پنیر خامه ای ۲۵۰ گرم
  • پودر قند ۵۰ گرم
  • آب لیموترش ۱ ق چای خوری
  • مربا دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه تارت پنیری با کره و مارلاد

مرحله اول: مخلوط کردن مواد خمیر

ابتدا باید تمام مواد را در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد باشد و اصلا نیازی نیست در دمای محیط قرار بگیرد و هم دمای محیط شود. سپس مواد را اندازه بگیرید. پودر شکر را با کمک آسیاب تهیه کنید و یا می توانید از پودر قند الک شده استفاده کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن کره و آرد

داخل یک کاسه یا مخزن غذاساز کره و پودر شکر را بریزید و باهم مخلوط کنید. کره را خرد کنید و به مواد اضافه کنید. حالا با کمک چنگال شروع به هم زدن مواد کنید و کره را به خورد مواد بدهید تا دانه های آرد درشت تر شود. در ادامه نمک را اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس تخم مرغ را اضافه کنید.

مرحله دوم: استراحت خمیر تارت

در ادامه مواد را با نوک انگشت کمی ورز دهید، دقت کنید اصلا نباید خمیر گرم شود و گرمای کف دست را احساس کند. خمیر را جمع کنید و داخل یک نایلون قرار دهید و برای ۱ ساعت استراحت دهید تا خمیر خنک شود. اگر از غذاساز برای تهیه خمیر استفاده کردید اصلا نیاز به استراحت نیست.

مرحله چهارم: پخت تارت پنیری

در ادامه نیمی از خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و نیمی دیگر را بگذارید خنک بماند، زیرا همه خمیر وقتی در محیط باشند گرم می شوند و باید تیکه تیکه تارت ها را تهیه کنید. خمیر را روی نایلون باز کنید و کاتر بزنید. خمیر را داخل مینی تارت ها قرار دهید و کف خمیر را با چنگال سوراخ کنید و برای ۱۲ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید. مواد میانی تارت را داخل کاسه را ریخته و با همزن برقی بزنید تا یکدست شود. کف هر تارت کمی مربا دلخواه ریخته و بعد مایه پنیری را با کمک قیف ساده بریزید. تارت ها مجدد برای ۱۰ دقیقه در دمای ۱۶۰ درجه قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تارت پنری مجلسی

  1. می توانید با مربا روی تارت ها با کمک خلال دندان طرح بزنید.
  2. در انتها روی تارت را دست بزنید اگر نچسبد یعنی پخته است.
  3. از هر مربای که دوست دارید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه