طرز تهیه خورش قورمه سبزی نذری برای 100 نفر با مقدار دقیق برای هر نفر

دستور پخت خورش قورمه سبزی نذری

طرز تهیه خورش قورمه سبزی نذری

 

خورش قورمه سبزی نذری یکی از غذا های مورد علاقه ما در نذری ها می باشد که می توانید به راحتی در خانه تهیه و نذر خود را ادا کنید. شما می توانید در این پست مقادیر دقیق خورشت قورمه سبزی برای ۱۰۰ نفر را مشاهده کنید و به دلخواه مقدار ها را دو برابر یا نصف کنید تا بتوانید به اندازه ی که دوست دارید این خورش سنتی و اصیل ایرانی را تهیه کنید. در ماه محرم و صفر بیشتر مردم طبق نذری های سال گذشته غذا های مختلفی تهیه و بین مردم پخش می کنند که در بین این لیست خورشت قورمه سبزی بسیار محبوب است و شما می توانید به دو روش سرو کنید یا در کاسه جداگانه بریزید و یا به مقدار مشخص روی برنج ریخته و نذری خود را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش قورمه سبزی نذری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش قورمه سبزی نذری برای ۱۰۰ نفر

  • گوشت گوسفندی ۸ کیلوگرم
  • لوبیا چیتی یا قرمز ۲ کیلوگرم
  • پیاز ۱۰ کیلوگرم
  • لیموعمانی ۱۰ کیلوگرم
  • سبزی قورمه ۱۰ کیلوگرم شامل (تره ۳ کیلو، جعفری ۴ کیلو، گشنیز ۱ کیلو، اسفناج ۱.۸۰۰، شنبلیله ۲۰۰ گرم)
  • روغن ۵ کیلوگرم
  • برنج ۱۵ کیلو گرم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

گوشت برای هر نفر باید ۵۰ الی ۴۰ گرم در نظر بگیرید، پیاز برای هر نفر ۵۰ گرم، سبزی سرخ شده هر ۱ کیلو برای ۲۰ نفر، لوبیا هر ۱ کیلو برای ۶۰ نفر، لیموعمانی به ازای هر ۳ نفر ۱ عدد، برنج هندی و ایرانی هر ۱ کیلو برای ۷ نفر

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی نذری با مقادیر دقیق

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا از شب قبل باید برنج را پاک کنید و بشورید. بهتر است برنج را چندین بار بشورید تا آب زلال و شفاف داشته باشید و بعد نمک اضافه کنید و برنج را بخسانید. لوبیا چیتی یا قرمز را نیز تمیز کنید و برای ۱۲ ساعت حداقل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و بهتر پخته شود.

مرحله دوم: آماده سازی سبزی قورمه

سبزی قورمه را تمیز کنید و چندین بار بشورید. سپس به کمک سبزی خرد کن ساطوری ریز خرد کنید و داخل یک تابه روغن جامد ریخته و سبزی ها را با توجه به اندازه تابه نوبتی سرخ کنید تا رنگ سبزی تغییر کند و کم کم سیاه شود و از خامی خارج شود. لوبیا را داخل قابلمه ریخته و یک بار بجوشانید و آب لوبیا را دور بریزید این کار باعث می شود رنگ خورش بهتر شود.

مرحله سوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر به همراه زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه ی شود. سپس گوشت را به همراه فلفل سیاه اضافه کنید و خوب گوشت را سرخ کنید تا تغییر رنگ دهید و سرخ شود. سبزی قورمه را اضافه کنید و بعد لوبیا آبکش شده را بریزید و کمی تفت دهید تا لوبیا ها در حین پخت له نشود.

مرحله چهارم: تهیه خورش قورمه سبزی نذری برای ۱۰۰ الی ۲۰۰

در ادامه روی آبجوش بریزید و بگذارید تا خورش پخته شود، بعد از چند ساعت که گوشت پخته شد نوبت اضافه کردن نمک می باشد. لیموعمانی ها را از وسط به دو نیم کنید و پرک کنید و یا می توانید به صورت سوراخ شده داخل خورش استفاده کنید و بعد از اینکه مزه ها را اندازه گیری کردید برنج را بپزید و آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ قرار دهید و به همراه خورش سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش قورمه سبزی تذری خوشمزه و روغن انداخته

  1. می توانید از لیموترش تازه یا پودر لیموعمانی یا رب لیمو نیز استفاده کنید.
  2. می توانید از یک عدد قلم برای روغن انداختن بیشتر استفاده کنید.
  3. لوبیا را می توانید به دلخواه چیتی یا قرمز بریزید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه