طرز تهیه سالاد کرفس با کالباس ساده، خوشمزه و مجلسی با سس مخصوص

سالاد کرفس

 

یکی از انواع سالادهای بسیار خوشمزه و مقوی بوده که شما می توانید این سالاد را با انواع سبزیجات و صیفی جات تهیه کنید. کرفس یکی از سبریجات بسیار پر خواص است که به آن سلطان سبزی ها می گویند از خواص مهم کرفس می توان به کاهش درد معده، جلوگیری از بالا رفتن فشارخون و رفع بوی بد دهان اشاره کرد. گیاه کرفس از خانواده چتریان بوده و در سراسر دنیا می روید همچنین برگ کرفس حاوی زیادی بتاکاروتن یا ویتامین A می باشد. سالاد کرفس با کالباس یا ژامبون بسیار خوشمزه می باشد اگر خواهان تجربه سالاد ها و طعم جدید هستید حتما این سالاد را امتحان کنید زیرا هم مقوی و هم خوشمزه است. سالاد کرفس و کالباس گزینه مناسبی برای تنوع سالاد در رستوران ها می باشد پس شما می توانید این سالاد را به منو خود اضافه کنید. امروز در پارسی دی سالاد کرفس با کالباس را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

کرفس۲ سافه
کالباس۱۵ ورقه
سیب۱ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
ذرت مکزیکی۱/۲ پیمانه
هویج۱ عدد
سس مایونز۲  ق غذا خوری
ماست پر چرب۲ ق غذا خوری
آبلیمو۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

 طرز تهیه سالاد کرفس با کالباس

مرحله اول : آماده سازی مواد سالاد

ابتدا کرفس را پاک کنید و ساقه ها را خرد کنید و داخل آب بشورید و آبکش کنید، سبزی کرفس را نیز می توانید بشورید و ساطوری کنید و برای تزئین سالاد استفاده کنید. کالباس ها را نیز به اندازه دلخواه برش بزنید. پیاز قرمز را شسته و حلقه ای نازک برش بزنید. هویج را رنده ریز بزنید. سیب را نیز پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید.

مرحله دوم : بخارپز کردن ذرت

ذرت ها را داخل یک آبکش ریخته و داخل قابلمه قرار دهید دقت کنید باید آبکش با سطح قابلمه فاصله داشته باشد کف قابلمه را کمی آب ریخته و در قابلمه را بگذارید تا ذرت با بخار آب نرم شوند.

مرحله سوم : تهیه سس سالاد کرفس و کالباس

داخل ظرفی سس و ماست را با هم مخلوط کرده و با همزن دستی بزنید سپس آبلیمو و نمک و فلفل سیاه را افزوده و مجدد هم بزنید در انتها روغن زیتون را به صورت خطی روی سس بریزید و هم بزنید.

مرحله چهارم : تهیه سالاد کرفس با کالباس

تمام سبزیجات و صیفی جات را داخل کاسه مورد نظر ریخته و خوب مخلوط کنید سپس سس را روی سالاد ریخته و به دلخواه روی آن را تزئین کنید و برای نیم ساعت بگذارید داخل یخچال تا مزه دار شود سپس سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد کرفس با کالباس

  1. می توانید بجای کالباس از مرغ نیز استفاده کنید.
  2. اگر دوست دارید این سالاد را رژیمی تهیه کنید سس مایونز را حذف کنید.
  3. به دلخواه می توانید روی سالاد مقداری پنیر پارمسان ریخته تا خوش طعم تر شود.
  4. می توانید این سالاد را با سس حاضری نیز سرو کنید.
  5. می توانید ۱ ق غذا خوری عسل نیز به سس اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه