طرز تهیه نان قیفی با سالاد الویه فینگرفود ساده و سریع برای مهمانی ها

طرز تهیه نان قیفی با سالاد الویه

 

اگر دوست دارید یک شام یا غذای خوشمزه برای مهمانی و تولد های خود تهیه کنید این نان قیفی را تهیه و با مواد الویه پر کنید و سرو کنید. این نان بسیار نرم و راحت است و شما می توانید با کمک یک فویل که به شکل مثلثی پیچیده شده است استفاده کنید و یا می توانید از قالب مخصوص نان قیفی که در لوازم قنادی ها موجود است استفاده کنید و این نان را تهیه کنید. شما در قبل آموزش الویه به مدل های مختلف را یاد گرفتید و می توانید از رسپی های داخل سایت استفاده کنید و نان قیفی را با الویه مرغ یا کالباس پر کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان قیفی با سالاد الویه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان جو رژیمی

مواد لازم

خمیرمایه۱ ق سوپ خوری
آب ولرم۱ پیمانه
شکر۱ ق سوپ خوری
تخم مرغ۱ عدد
نمک۱ ق چای خوری
روغن مایع۱/۳ پیمانه
آرد۴ پیمانه حدودی
ادویه دلخواه(فلفل سیاه و قرمز و آویشن و…)به مقدار لازم

مواد لازم برای رومال

زرده تخم مرغ ۲ عدد یا تخم مرغ کامل۱ عدد
روغن مایع۱ ق سوپ خوری
کنجدبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان بربری خانگی با آرد سفید

 

طرز تهیه نان قیفی برای سالاد الوبه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

نیمی از آب و خمیرمایه و شکر را مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه زمان دهید تا خمیرمایه فعال شود. تخم مرغ را با نمک و ادویه و روغن مایع و بقیه آب و خمیرمایه عمل آمده مخلوط کنید. آرد الک شده را کم کم اضافه و مخلوط کنید تا خمیر جمع شود.

مرحله دوم: استراحت خمیر

خمیر که جمع شد ۱۰ دقیقه آنرا ورز دهید و در ظرف چرب شده برای ۱ ساعت در محیط گرم قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود. بعد از استراحت خمیر را روی سطح آردپاشی چند دقیقه ورز دهید تا پف اضافه آن گرفته شود. خمیر را به ضخامت ۲ تا ۳ میل و طول ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر روی سطح آردپاشی شده باز کنید.

مرحله سوم: پخت نان قیفی

با کاتر نواری به عرض ۱ تا ۲ سانت جدا کنید. نوار را به آرامی دور قیف بپیچید و دقت کنید که لبه ها کمی روی هم قرار بگیرند. قیف ها را در سینی فر بچینید و به محض اینکه هر قیف آماده شد آنرا داخل سینی قرار دهید و حتما روی آنها نایلون بکشید که خشک نشوند و حین پخت ترک نخورند و نیم ساعت استراحت دهید. بعد از استراحت، زرده تخم مرغ را با یک قاشق روغن مایع و در صورت تمایل زعفران مخلوط کنید و قیف ها را رومال کنید و کنجد و خرفه بپاشید. سینی را برای حدود ۳۰ دقیقه در فر یک ربع گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. به محض روشن کردن فر حتما کاسه آب داخل فر قرار دهید تا رطوبت لازم برای نرم شدن نان فراهم شود. بعد از پخت، به راحتی قیف را با کمی چرخش خارج کنید و نان که از داغی افتاد آنرا داخل نایلون قرار دهید تا نرم بماند. قیف ها را با سالاد الویه پر کنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد الویه

سیب زمینی و تخم مرغ آبپز را رنده کنید. میتوانید سیب زمینی را بکوبید. مرغ پخته را ریش ریش کنید و با آنها ترکیب کنید. به میزان لازم سس مایونز و نمک و فلفل اضافه کنید. در آخر نخودفرنگی و خیارشور نگینی را اضافه و به آرامی مخلوط کنید. الویه را حداقل یکساعت در یخچال استراحت دهید سپس نان های قیفی را با الویه پر کنید. مقداری سس مایونز را با رنگ خوراکی ترکیب کنید و روی الویه بریزید و با نخودفرنگی تزیین کنید تا شبیه بستنی شود. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان شیر مال نرم و شیرین

 

فوت و فن های دستور پخت نان قیفی با سالاد الویه

  1. می توانید نان ها را از روز قبل آماده کنید و با الویه پر کنید و در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. ‌
  2. برای استفاده به عنوان شیرینی و دسر، نمک و ادویه رسپی را حذف کنید و به جای آن ۱ تا ۳ ق س شکر اضافه کنید.
  3. به جای قیف فلزی می توانید تکه های هم اندازه فویل را برش دهید و به شکل قیف درآورید و خمیر را دور آنها بپیچید و قیف فلزی و فویل نیازی به چرب کردن یا آردپاشی ندارند.

 

همچنین ببیند: طرز تهیه نان پیتا به روی گاز

از
1
دیدگاه