طرز تهیه سالاد انار و مرغ ساده و مجلسی به همراه پاستا و سبزیجات

طرز تهیه سالاد انار و مرغ

 

یکی از انواع پیش غذاها می باشد. این سالاد بین بیشتر افراد محبوب است. این سالاد بسیار مجلسی و خوش آب و رنگ است. از این سالاد می توان به عنوان وعده غذایی سبک هم استفاده کرد و به دلیل وجود انار داخل این سالاد دارای خاصیت های زیادی از جمله، بهبود قلب، حفظ سطح فشار خون و بالا بردن سیستم ایمنی می باشد. می دانید که انار یکی از نمادهای اصلی شب یلدا می باشد، پس حتما از این سالاد می توانید در شب یلدا استفاده کنید و لذت ببرید و جلوه خاصی به میز شب یلدایی خود بدهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد انار و مرغ با سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ پخته شده۱ عدد
پاستا۱/۲ عدد
زیتون خرد شده۳ ق غذا خوری
شوید و جعفری۳ ق غذا خوری
 انار دان شده۱/۲ لیوان
قارچ۴ عدد
خیارشور۲ عدد
ذرت۳ ق غذا خوری
ماست چکیده یا سس مایونز۴ ق غذا خوری
اسفناجبه مقدار لازم
پودر سیر، نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد انار و مرغ و اسفناج

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را باید بپزید. برای این کار می توانید سینه مرغ را گریل یا آب پز کنید. برای آب پز کردن مرغ باید آن را به همراه ۱ پیاز ۴ قاچ شده و ۲ حبه سیر و کمی نمک و فلفل سیاه داخل یک قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته شود. سپس به اندازه دلخواه برش بزنید. می توانید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و با بیفتک بکوبید. سپس کمی به آن نمک و فلفل سیاه و آبلیموترش بزنید و داخل تابه گریل کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در ادامه انار را شسته و دان کنید. خیار شور، شوید و جعفری ها را شسته و به صورت ریز خرد کنید. زیتون ها را شسته و روی تخته نگینی خرد کنید. قارچ ها را بشورید و پوست روی قارچ ها را بگیرید. سپس قارچ ها را در آب جوش ریخته و مقداری آبلیمو اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه بگذارید تا بلانچ و پخته شود. بعد از پخته شدن از صافی رد کنید اجازه دهید تا خنک شود. قارچ ها را روی تخته اسلایس کنید. همه مواد را کنار بگذارید. اسفناج را پاک کنید و بشورید و برای تزئین کنار بگذارید.

مرحله سوم: پخت پاستا

یک قابلمه آب را روی حرارت قرار دهید و به آن نمک، روغن و زردچوبه اضافه کنید و اجازه دهید آب به جوش بیاد. سپس نصف بسته پاستا را داخل آب جوش بریزید تا پاستا نرم شود. برای اینکه تست کنید پاستا نرم شده یکی از آن ها را با چنگال بیرون بیاورید و روی آن را کمی فشار دهید تا پختگی آن را حس کنید. سپس پاستا را آبکش کنید و در کاسه ای بزرگ بریزید.

مرحله چهارم: آماده کردن مواد

مرغ ها و دیگر مواد خرد شده را همراه با ادویه با هم مخلوط کنید. ماست چکیده را به مواد اضافه و مخلوط کنید. حالا کاسه سالاد را برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید. کاسه سالاد را از یخچال خارج کرده و حالا آماده سرو می باشد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد انار و مرغ به همراه پاستا

  1. مقدار اضافه کردن سس یا ماست اختیاری می باشد
  2. می توانید از سبزیجات دیگر در این سالاد استفاده کنید.
  3. برای مجلسی تر شدن سالاد از گردوی نگینی شده استفاده کنید.
  4. افزودن اسفناج برای تزئین می باشد. می توانید حذف کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه سالاد انار و مرغ ساده و مجلسی به همراه پاستا و سبزیجات
5 (100%) 3 votes