طرز تهیه کدوی شکم پر خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سس در فر

طرز تهیه کدوی شکم پر

 

یک غذای سریع و راحت و بسیار خوشمزه می باشد. کدو شکم پر را با مواد گوشتی تهیه می کنند و روی آن سس بشامل و پنیر پیتزا ریخته و داخل فر قرار می دهند. شما از این غذا برای مهمانی های خود نیز می توانید استفاده کنید. کدو سبز دارای ارزش غذایی بالای است که حتما باید در برنامه غذایی خود داشته باشید تا از خواص خوب کدو سبز بهرمند شوید از خواص کدو سبز می توان به کالری کم و کمک به کاهش وزن اشاره کرد و با خوردن کدو سبز سطح کلسترول خود را پایین بیاورید و همچنین کدو سبز کمک به دیابت و آسم می کند. شما می توانید پنیر یا سس بشامل را حذف کنید تا کدوی شکم پر رژیمی تری داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کدوی شکم پر با گوشت چرخ کرده و سس را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

کدو سبز۱۰ عدد
پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و آویشنبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

کره۵۰ گرم
آرد۲ ق غذا خوری
شیر۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کدوی شکم پر با گوشت چرخ کرده

مرحله اول : آماده سازی کدو

ابتدا کدو ها را خوب بشورید و از وسط یک برش طولی بزنید و وسط کدو ها را با قاشق خالی کنید سپس یک قابلمه آب بگذارید تا به جوش بیاد و کدو ها را در آب در حال جوش گذاشته و بمدت ۵ دقیقه بگذارید تا بماند و کمی نرم شود سپس آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم : تهیه مواد شکم پر

داخل یک تابه پیاز را که نگینی کردید به همراه روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس سیر را اضافه کنید و هم زده تا عطر سیر خارج شود در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه فلفل سیاه و کمی نمک و آویشن اضافه کنید و تفت داده تا گوشت تغییر رنگ دهد قارچ ها را که از قبل شسته و اسلایس کردید به مواد افزوده تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود در انتها رب را می ریزیم تا مواد خوش رنگ و لعابی داشته باشیم سپس مواد را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم : تهیه سس بشامل

کره را داخل تابه ریخته تا ذوب شود سپس آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود و در انتها شیر را به آرامی به آرد اضافه کنید و هم زده تا آرد گوله نشود وقتی به غلظت رسید از روی حرارت بردارید و به دلخواه می توانید کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

مرحله چهارم : پخت کدوی شکم پر

کدو ها را داخل سینی فر یا ظرف پیرکس بچینید سپس با مواد گوشتی داخل کدو هایی را که خالی کردید پر کنید و روی آن سس بشامل و پنیر پیتزا ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا پنیر و کدو سبز پخته شوند در انتهای پخت ۲ دقیقه سطح کدوی شکم پر را گریل کنید از فر بیرون بیاورید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کدوی شکم پر

  1. می توانید از هر سبزیجات دیگری مانند هویج نیز استفاده کنید.
  2. افزودن کمی ادویه کاری نیز می تواند طعم خوبی به مواد شکم پر بدهد.
  3. اگر فر ندارید می توانید با ماهیتابه دو طرفه این کار را انجام دهید.
  4. بجای رب می توانید از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کدوی شکم پر خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سس در فر
5 (100%) 2 votes