طرز تهیه ران عسلی در فر و سولاردم و هواپز مجلسی و لذیذ و آبدار فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه ران عسلی در فر

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و جذاب است که می توانید به راحتی با یک طعم متفاوت در منزل تهیه کنید. طعم این غذا فوق العاده نرم و لذیذ و آبدار است و اصلا به دلیل داشتن عسل شیرین نیست. عسل بیشتر طعم این ران مرغ را ترد و آبدار می کند. شما می توانید ران عسلی را در فر یا هواپز یا سولاردم تهیه کنید. در کنار این خوراک فوق العاده باید از سیب زمینی سرخ شده و کمی سبزیجات استفاده کنید و یا می توانید به همراه پلو نیز این ران را سرو کنید. اگر طرفدار غذاهای جدید و خوش طعم هستید این ران مرغ عسلی در فر را حتما تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ران عسلی در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

ران مرغ۴ عدد
عسل۲ ق غذا خوری
کنجد۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، پاپریکای فراوان، پودر فلفل قرمز شیرین، پودر فلفل قرمز تند، پودر پیاز، پودر سیر، ادویه سبزیجاتبه مقدار لازم

طرز تهیه ران مرغ عسلی در فر بسیار لذیذ و آبدار

مرحله اول: مرینت کردن ران مرغ

ابتدا باید مرغ ها را مزه دار کنیم برای این کار ران ها را بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود. داخل یک کاسه همه مواد گفته شده در مواد لازم را بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس روی ران ها را داخل یک ظرف ریخته و سس مرینت را روی مواد بریزید و خوب مخلوط کنید. ران ها را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم: پخت ران مرغ عسلی در فر

در ادامه فر را با دمای ۲۰۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. ران های مزه دار شده را کف سینی که از قبل کمی چرب کردید یا کاغذ انداختید قرار دهید. سینی فر را به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه بگذارید تا پخته و طلایی شود. در انتها گریل را روشن کنید تا سطح مرغ ها نیز طلایی شود.

مرحله سوم: پخت ران مرغ عسلی در سولاردم و هواپز

اما برای پخت در سولاردم باید کف سینی مخصوص سولاردم ران ها را بچینید. سولاردم را روی کانوکشن قرار دهید و به مدت ۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا گرم شود. سپس سینی را داخل سولاردم قرار دهید و صبر کنید تا ران ها پخته شوند. اما برای پخت ران مرغ عسلی در هواپز باید سینی مخصوص آن را روی سه پایه کوتاه قرار دهید. ران ها را روی سینی چیده و در هواپز را بسته و به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه بگذارید تا پخته و طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ران مرغ عسلی در فر و سولاردم و هواپز

  1. می توانید به روی گاز و داخل قابلمه نیز با حرارت کم این مرغ را تهیه کنید.
  2. از سس تند و یا خردل برای ران مرغ عسلی استفاده کنید.
  3. در حین پخت ران مرغ را چک کنید. زیرا دماهای فرهای مختلف باهم متفاوت هستند.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ران عسلی در فر و سولاردم و هواپز مجلسی و لذیذ و آبدار فوق العاده خوشمزه
5 (100%) 2 votes