طرز تهیه بال و کتف سوخاری رستورانی فوق العاده خوشمزه و راحت با فر و بدون فر

دستور پخت بال و کتف سوخاری

طرز تهیه بال و کتف سوخاری

 

بال و کتف سوخاری یکی از روش های بسیار خوشمزه و راحت برای تهیه یک سوخاری بی نظیر در خانه می باشد که روغن زیادی به خودش جذب نمی کنید و شما می توانید هم با فر و بدون فر داخل قابلمه و روغن سرخ کنید که هر دو روش را در این پست به شما یاد خواهیم داد. در این رسپی نیازی به پودر سوخاری پانکو و یا شبیه آن نیست و خیلی راحت با آرد می توانید بال ها را سوخاری کنید و در کنار یک سس خوشمزه سرو کنید. شما می توانید از مخلوط بال و کتف برای تهیه این سوخاری استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بال و کتف سوخاری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بال و کتف سوخاری

  • بال و کتف نیم کیلوگرم
  • نشاسته ذرت ۲ ق غذا خوری
  • سرکه سفید ۲ ق غذا خوری
  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • آب و یخ ۱ کاسه
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه بال و کتف سوخاری رستورانی و بدون پودر سوخاری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید بال و کتف را از مرغ جدا کنید و بشورید و داخل آبکش قرار دهید و یا با کمک دستمال خشک کنید تا رطوبت نداشته باشد و یا می توانید از بسته بندی های بال و کتف آماده استفاده کنید.

مرحله دوم: مرینت کردن بال و کتف

بال و کتف ها را داخل یک کاسه ریخته و ادویه های گفته شده را به همراه نشاسته ذرت و سرکه سفید خوب مخلوط کنید تا بال و کتف مرغ حسابی با مواد و ادویه ها یکدست شود. روی کاسه را پوشانده و برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا بال و کتف مزه دار شود.

مرحله دوم: مرینت کردن بال

داخل یک کاسه آب و یخ بریزید و داخل یک کاسه آرد و کمی فلفل سیاه و نمک و پاپریکا اضافه کنید و هم بزنید. حالا باید ابتدا بال و کتف را در آرد و بعد در آب یخ بزنید و این کار را دو بار تکرار کنید تا لایه ی روی بال ها را بگیرد و بدین ترتیب همه بال و کتف را سوخاری کنید و روی سینی قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت بال و کتف سوخاری

برای سوخاری کردن این بال و کتف می توانید داخل یک شیرجوش روغن ریخته و بگذارید تا داغ شود و بعد بال ها را خوب سرخ کنید تا طلایی شود و حتما زیر شعله را کم کنید تا مغز پخت شوند. برای پخت در فر نیز باید کف سینی را چرب کنید و بال ها را روی آن قرار دهید و کانوکشن فر را روشن کنید و روی ۱۶۰ قرار دهید و به مدت ۲۵ دقیقه بگذارید تا پخته و سرخ شوند. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بال و کتف سوخاری رستورانی با فر و بدون فر

  1. سرکه سفید به خوبی بوی زهم مرغ یا بال و کتف را می گیرد و می توانید از آبلیموترش نیز استفاده کنید.
  2. از آرد سفید استفاده کنید.
  3. می توانید به دلخواه از ادویه های مخصوص مرغ یا سوخاری استفاده کنید.
  4. حتما روی شعله ملایم باشد تا کاملا مغز پخت شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه