طرز تهیه سالاد عدس خوشمزه، مجلسی و رژیمی با پیازچه و پنیر

طرز تهیه سالاد عدس

 

یکی از خوشمزه ترین سالادها می باشد که مخصوص افرادی است که در رژیم غذایی و لاغری به سر می برند و کاملا گیاهی و وگان بوده زیرا از هیچ نوع ماده حیوانی استفاده نمی شود و به دلیل آهن بالایی که دارد برای کسانی که گوشت و مرغ نمی خورند بسیار مناسب است شما به دلخواه می توانید آن را با سس مایونز و یا سس های دیگر سرو کنید و برای یک وعده کامل غذایی نیز بسیار مناسب است و برای تهیه آن می توانید از سبزیجات مختلف استفاده کنید. این سالاد اصالتا برای کشور فرانسه است و به سالاد رژیمی نیز بسیار معروف است. اما این سالاد به دلیل داشتن عدس از خواص خوب آن نیز بهرمند است. عدس باعث کاهش میزان کلسترول خون می شود و چون استفاده از گوشت موجب بالا رفتن کلسترول می شود می توانید عدس را جایگزین آن کنید. شاخص گلوگز در عدس پایین است و درنتیجه برای افراد مبتلا به دیابت نیز بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی سالاد عدس و پیازچه و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

عدس پخته شده۲۰۰ گرم
گوجه۲ عدد
خیار۲ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
پیازچه خرد شده۳ ق غذا خوری
پنیر فتا۲ ق غذا خوری
زیتون بی هسته۱/۲ پیمانه
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
جعفری ساطوری شده۳ ق غذا خوری
سرکه بالزامیک یا آب لیموترش۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد عدس و پیازچه مجلسی و رژیمی

مرحله اول: آماده سازی عدس

ابتدا عدس را ۲ ساعت قبل خیس کنید و بگذارید تا نفخش گرفته شود سپس عدس را به همراه آب گرم داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته شود ولی نباید خیلی له شود که ظاهر خود را از دست بدهد سپس عدس را آبکشی کنید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

گوجه و خیار را خوب شسته و به صورت نگینی درشت یا ریز بنا به سلیقه خود خرد کنید. پیاز قرمز را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید. زیتون بی هسته را خوب شسته و سپس از وسط به دو نیم کنید و یا می توانید به صورت درسته در سالاد استفاده کنید. پنیر را هم خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه بزرگ عدس را به همراه سبزیجات خرد شده و پینر و جعفری ساطوری شده بریزید سپس روغن زیتون و سرکه و نمک و فلفل سیاه را به سالاد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند سپس بلافاصله سرو کنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد عدس با سس

اگر دوست دارید به صورت غیر رژیمی و همراه با این سالاد را تهیه کنید داخل یک کاسه مقداری ماست و مایونز و آب لیموترش و ادویه و نمک را اضافه کنید و روی سالاد ریخته و خوب هم بزنید سپس برای ۱ ساعت سالاد را داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد عدس و کلم رژیمی

  1. ریز یا درشت بودن عدس فرقی ندارد.
  2. می توانید از کلم بنفش یا هویج و یا قارچ نیز در تهیه این سالاد استفاده کنید.
  3. بهتر است عدس را در آبگرم خیس کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سالاد عدس خوشمزه، مجلسی و رژیمی با پیازچه و پنیر
4 (80%) 6 votes