طرز تهیه سالاد جوانه گندم خوشمزه، مفید و مقوی با سس و سبزیجات

طرز تهیه سالاد جوانه گندم

 

یکی از انواع سالادهای خوشمزه و سالم است که بسیار ساده است و با بیشتر سبزیجات و صیفی جات قابل استفاده می باشد ولی به دلیل استفاده از جوانه گندم که سرشار از ویتامین های مختلف به همراه مواد مغذی فراوان است این سالاد را کمی متفاوت کرده است. از گذشته تا به امروز استفاده از جوانه گندم در بین ما ایرانی ها بسیار مرسوم بوده است اما مصرف روزانه جوانه گندم به رفع کم خوابی و تقویت حافظه کمک می کند برای این کار ناشتا هر روز صبح ۱ ق جوانه گندم بخورید و معجزه آن را ببنید اما جوانه گندم سرشار از آنتی اکسیدان است و باعث می شود بنیه بدن شما بیشتر شود پس اگر ورزشکار هستید یا در رژیم لاغری هستید حتما از جوانه گندم استفاده کنید. همچنین دارای پروتئین و کلسیم و اسید فولیک است و برای کسانی که دیابت دارند نیز سالاد بسیار مناسبی است اما شما می توانید این سالاد را با انواع سس ها و چاشنی ها سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد جوانه گندم با سس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کلم سفید۱ عدد کوچک
کلم بنفش۱ عدد کوچک
گوجه۳ عدد
جوانه گندم۱.۵ پیمانه
خیار۲ عدد
هویج۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
گردو خرد شده۲ ق غذا خوری
زیتون سبز بی هسته۱۰ عدد

مواد لازم برای سس

ماست۲ ق غذا خوری
سس مایونز۲ ق غذا خوری
آبلیمو و آبغوره از هر کدام۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزنمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد جوانه گندم با سس

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا کلم سفید و قرمز را برش بزنید و با چاقو خیلی ریز خرد کنید و یا می توانید رنده بزنید سپس جوانه گندم را داخل یک لگن آب ریخته و خوب بشورید و داخل آبکش ریخته و بگذارید تا خشک شود سپس خیار و گوجه را شسته و به اندازه دلخواه برش بزنید و بعد هویج و فلفل دلمه را نیز خرد کنید و در انتها زیتون را اسلایس کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه تمام مواد خرد شده را به همراه جوانه گندم بریزید و هم بزنید شما به دلخواه می توانید ۱ عدد لبو را بپزید و خرد کنید و در این سالاد استفاده کنید سپس در ادامه باید سس این سالاد را تهیه کنید.

مرحله سوم: تهیه سس

برای تهیه سس داخل یک کاسه مایونز و ماست را ریخته و آبلیمو و آبغوره و ادویه ها و روغن زیتون را اضافه کنید و هم بزنید تا سس یکدستی بدست بیاد به دلخواه می توانید کمی جعفری یا پیازچه نیز داخل سس بریزید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد جوانه گندم

اما در ادامه سس تهیه شده را روی سالاد ریخته و خوب مخلوط کنید. بهتر است برای ۱ ساعت سالاد را در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سالاد جوانه گندم

  1. می توانید از کاهو یا قارچ نیز استفاده کنید.
  2. مقدار جوانه گندم را به دلخواه می توانید تغییر دهید.
  3. از سس های مخلتفی می توانید در تهیه این سالاد استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سالاد جوانه گندم خوشمزه، مفید و مقوی با سس و سبزیجات
5 (100%) 1 votes