طرز تهیه خوراک تند لوبیا تمپه خوشمزه و تند به روش اندونزی

خوراک تند لوبیا تمپه

یکی از آن دسته از خوراک هایی است که بسیار مقوی و سالم است. این خوارک خوشمزه اندونزی می باشد و هر چقدر تند و تیز تر باشد طعم بهتری خواهد داشت. در این دستور پخت از مجله آشپزی پارسی دی قصد داریم طرز تهیه خوراک تند لوبیا تمپه را آموزش دهیم.

مواد لازم

تمپه۱ بسته
پیاز متوسط۲ عدد
هویج متوسط۲ عدد
سیر۳ حبه
کره ی بادوم زمینی۲ ق غذا خوری
شیره ی انگور یا خرما۳ ق غذا خوری
رب انار ترش۳ ق غذا خوری
آب لیموآب لیمو
سس فلفل تند۴ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، ادویه کاری، زردچوبه، دارچین، زنجبیلبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک تند لوبیا تمپه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا داخل  تابه پیاز رو ریز خرد کنید و کمی سرخ کنید، هویج رو هم تقریبی ریز خرد کنید و به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید تا سبزیجات نرم شوند و هر چندگاهی هم بزنید تا ته نگیرد و نسوزد.

مرحله دوم: افزودن تمپه

در ادامه باید تمپه را به صورت جداگانه داخل یک تابه کمی تفت دهید و به هویج اضافه کنید و هم بزنید و بعد سیر رنده شده را نیز اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن تفت دهید تا عطر سیر بلندش ود.

مرحله سوم: تهیه خوراک

حالا باید همه ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه به مشام برسد و بعد کره بادام زمینی و رب انار، شیر و آب لیمو را داخل یک لیوان بریزید و به تمپه و هویج اضافه کنید و هم بزنید تا به این سس آغشته شود و بعد کمی تفت بخورد و درب تابه را قرار دهید و بعد از ۵ دقیقه خوراک آماده شده است. شما می توانید این خورام را با برنج، کینوا، بلغور و .. میل کنید و هر چقدر تندی این غذا بیشتر باشد طعم جذاب تری خواهد داشت.
همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه