طرز تهیه کدو حلوایی با عسل و دارچین فوق العاده خوش طعم و مجلسی و ساده

دستور پخت کدو حلوایی با عسل و دارچین

طرز تهیه کدو حلوایی با عسل و دارچین

 

کدو حلوایی با عسل و دارچین یکی از روش های پخت بسیار خوشمزه و فوف العاده برای تهیه یک کدو حلوایی خوشمزه در زمستان می باشد که می توانید یک دسر سنتی و مفید و مقوی بدون افزودن شکر تهیه کنید. کدو حلوایی با عسل و دارچین طعم بی نظیری دارد و به دلیل داشتن عسل شیرینی طبیعی دارد و برای کسانی که مشکل دیابت دارند گزینه خوبی می باشد. کدو حلوایی یا کدو تنبل یکی از میوه های زمستانی است که منشا آن آمریکا شمالی می باشد و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد از بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می کند و همچنین یک دسر خوش طعم و سنتی ایرانی برای شب های زمستان در دورهمی ها می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کدو حلوایی با عسل و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کدو حلوایی با عسل و دارچین

  • کدو حلوایی ۱ عدد
  • عسل ۲ ق غذا خوری
  • پودر دارچین ۱ ق چای خوری
  • آب ۱/۲ لیوان
  • کره ۵۰ گرم

طرز تهیه کدو حلوایی با عسل و دارچین بسیار خوشمزه و ساده

مرحله اول: تفت دادن

ابتدا باید کدو را بشورید و از وسط به دو نیم کنید و با کمک قاشق هسته های داخل کدو را خارج کنید و بدون کندن پوست به صورت و اندازه دلخواه برش بزنید. داخل تابه گود باید کره را بریزید و صبر کنید تا ذوب شود و بعد کدو ها را اضافه کنید و هر دو طرف کدو ها را سرخ کنید.

مرحله دوم: افزودن عسل و دارچین

در ادامه وقتی همه کدو ها کمی تفت خوردند باید به صورت لایه بچینید. یک لایه کدو کف تابه قرار دهید و کمی عسل و پودر دارچین روی آن بریزید و مجدد یک لایه دیگر کدو و همین طور ادامه دهید و لایه ها را تکرار کنید تا کدو تمام شود.

مرحله سوم: پخت کدو حلوایی با عسل و دارچین

در ادامه باید آب را اضافه کنید و درب تابه را قرار دهید و برای ۴۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد از ۴۰ دقیقه حتما چک کنید و اگر نرم شده بود آماده سرو است و اگر نیاز داشت کمی آب بریزید ولی خود کدو آب می اندازد و بگذارید با آب خودش پخته شود تا طعم بهتری داشته باشد. می توانید موقع سرو روی هم قرار دهید و با کمی عسل سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کدو حلوایی با عسل و دارچین خیلی ساده و مجلسی

  1. شما می توانید برای سرو از مغزیجت مختلف مانند گردو یا پودر پسته استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید از چوب دارچین یا پودر دارچینم استفاده کنید و اگر از چوب استفاده کنید پس از ۳۰ دقیقه پخت از آب کدو خارج کنید.
  3. اگر دوست دارید رنگ کدو حلوایی با عسل و دارچین شما خوشرنگ شود نوک ق زعفران دم کرده غلیظ بریزید تا رنگ بی نظیری پیدا کند.
  4. پوست کندن کدو دلخواه است و می توانید در همان ابتدا پوست بگیرید و یا هنگام سرو پوست را جدا کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کدو حلوایی با عسل و دارچین فوق العاده خوش طعم و مجلسی و ساده
3 (60%) 2 votes